BibTex RIS Kaynak Göster

Implications for a Green Curriculum Applicatıon Toward Sustainable Development

Yıl 2009, Cilt: 37 Sayı: 37, 123 - 135, 01.06.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı iki basamaktan oluşmaktadır: (1) üniversite öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınma üzerineanlayışlarını belirlemek; (2) sürdürülebilir kalkınmaya yönelik tutumlarını, çevresel değerlerini ve sürdürülebilir yaşambiçimlerini destekleyen davranışlarını incelemektir. Hazırlanan ölçüm aracının Şubat-Haziran 2008 döneminde toplam 958üniversite öğrencisine uygulanmasıyla toplanan veriler betimsel istatistik kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar,katılımcıların çoğunun sürdürülebilir kalkınma terimine aşina olduklarını belirtmelerine rağmen sürdürülebilir kalkınmayayönelik bütüncül bir kavram olarak güçlü bir anlayış geliştiremediklerini yansıtmaktadır. Sonuçlara göre, üniversiteöğrencileri sürdürülebilir kalkınmaya yönelik olumlu tutumlara ve içsel değerlere sahiptir. Ancak, katılımcılar sürdürülebilirbir gelecek için gerekli radikal davranışları yerine getirmemektedirler

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elvan Şahin Bu kişi benim

Hamide Ertepınar Bu kişi benim

Gaye Teksöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 37 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Şahin, E., Ertepınar, H., & Teksöz, G. (2009). Implications for a Green Curriculum Applicatıon Toward Sustainable Development. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(37), 123-135.