BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Teknolojileri Merkezlerinin İşlevlerine İlişkin Eğitimcilerin Görüşleri

Yıl 2009, Cilt: 37 Sayı: 37, 159 - 173, 01.06.2009

Öz

Bu çalışmada eğitimcilerin görüşleri çerçevesinde eğitim teknolojileri merkezlerinin işlevlerinin belirlenmesiamaçlanmıştır. Çalışmaya toplam 133 eğitimci katılmıştır. Bu eğitimciler; Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Milli Eğitim veKültür Bakanlığı eğitim uzmanları (n = 24, %18), okul yöneticileri (n = 44, %33.1), öğretmenler (n = 41, %30.8) veakademisyenler (n = 24, %18) olarak gruplandırılmıştır. Çalışmada, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve geçerlik vegüvenirlik çözümlemeleri yapılan 5’li Likert türündeki “Eğitim Teknolojileri Merkezlerinin İşlevlerini Belirleme” adlı veritoplama aracı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan eğitimciler veri toplama aracında eğitim teknolojileri merkezlerininişlevlerini belirlemeye yönelik hazırlanan maddelerin genelini % 89 düzeyinde olumlu görüş bildirerek onaylamışlardır

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenlerin İnternet Kullanımı ve Bu Konudaki Öğretmen Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi EğitimFakültesi Dergisi (22), 1-8.
  • Akteke Öztük, B., Arı, F., Kubuş, O., Gürbüz, T., & Çağıltay, K. (2008). Öğretim Teknolojileri Destek Ofisleri ve Üniversitedeki Roller. Akademik Bilişim 2008, (Bildiri kitapçığı No:101). Çanakkale.
  • Aşkar, P. ve Usluel, Y. K. (2002). Teknolojinin Yayılım Sürecinde Öğretmenlerin Bilgisayarın Özelliklerine :İlişkin Algıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (22), 14-20.
  • CARDET. (2007). Center for the Advancement of Research & Development in Educational Technology, 30.7. 2008, http://cardet.org/index.php?option=com_frontpage&Itemid=186
  • CREP. (2008). Center for Research in Educational Policy, 30.7. 2008, http://crep.memphis.edu/index.php
  • Cüre, F. ve Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Uygulama Başarıları ve BİT'e Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniveristesi Eğitim Fakültesi Dergisi (34), 41-53.
  • Deryakulu, D. (2004). Epistemolojik İnançlar. Y. Kuzgun, ve D. Deryakulu (Ed) içinde, Eğitimde Bireysel Farklılıklar (s. 259-287). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım LTD.ŞTİ
  • Ekizoglu, N., & Uzunboylu, H. (2006). Teachers Views on Learner Centered Education. Cypriot Journal of Educational Sciences, 2(2), pp.94-104
  • Institute of Educational Technology. (2008). Institute of Educational Technology: The Open University, 24.7.2008, http://iet.open.ac.uk/home.cfm
  • Office of Educatonal Tecnology. (2008). U.S. Departmant of Education, 24.7. 2008, http://www.ed.gov/about/offices/list/os/technology/index.html
  • Şimşek, N. (2005). Perceptions and Opinions of Educational Technologists Related to Edıucational Technology. Educational Technology & Society , 8 (4), 178-190.
  • Teaching, Learning and Technology Center. (2008). University of California – Irvine, Retrived to: 7 13, 2008, http://www.tltc.uci.edu/
  • Usluel, Y. K., Mumcu, F. K. ve Demiraslan, Y. (2007). Öğrenme - Öğretme süreçlerinde Bilgi ve İletişim Teknolojileri: Öğretmenlerin Entegrasyon Süreci ve Engelleriyle İlgil Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 194 - 178.
  • Usluel, Y.K. ve Aşkar, P. ve (2003). Öğretmenlerin Bilgisayar Kullanımıyla İlgili Karar Süreci Aşamaları: İki Yıldaki Değişim. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (24), 119-128.
  • Uzunboylu, H. (2007). A review of two mainline e-learning projects in the European Union. Educational Technology Research and Development,54(2), 201-209.
  • Yıldırım, S. (2007). Current Utilization fo ICT in Turkish Basic Education Schools: A Review fo Teacher's ICT Use and Barriers to Intecration. International Journal of Instructional Media , 34 (2), 171 - 186.
Yıl 2009, Cilt: 37 Sayı: 37, 159 - 173, 01.06.2009

Öz

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenlerin İnternet Kullanımı ve Bu Konudaki Öğretmen Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi EğitimFakültesi Dergisi (22), 1-8.
  • Akteke Öztük, B., Arı, F., Kubuş, O., Gürbüz, T., & Çağıltay, K. (2008). Öğretim Teknolojileri Destek Ofisleri ve Üniversitedeki Roller. Akademik Bilişim 2008, (Bildiri kitapçığı No:101). Çanakkale.
  • Aşkar, P. ve Usluel, Y. K. (2002). Teknolojinin Yayılım Sürecinde Öğretmenlerin Bilgisayarın Özelliklerine :İlişkin Algıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (22), 14-20.
  • CARDET. (2007). Center for the Advancement of Research & Development in Educational Technology, 30.7. 2008, http://cardet.org/index.php?option=com_frontpage&Itemid=186
  • CREP. (2008). Center for Research in Educational Policy, 30.7. 2008, http://crep.memphis.edu/index.php
  • Cüre, F. ve Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Uygulama Başarıları ve BİT'e Yönelik Tutumları. Hacettepe Üniveristesi Eğitim Fakültesi Dergisi (34), 41-53.
  • Deryakulu, D. (2004). Epistemolojik İnançlar. Y. Kuzgun, ve D. Deryakulu (Ed) içinde, Eğitimde Bireysel Farklılıklar (s. 259-287). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım LTD.ŞTİ
  • Ekizoglu, N., & Uzunboylu, H. (2006). Teachers Views on Learner Centered Education. Cypriot Journal of Educational Sciences, 2(2), pp.94-104
  • Institute of Educational Technology. (2008). Institute of Educational Technology: The Open University, 24.7.2008, http://iet.open.ac.uk/home.cfm
  • Office of Educatonal Tecnology. (2008). U.S. Departmant of Education, 24.7. 2008, http://www.ed.gov/about/offices/list/os/technology/index.html
  • Şimşek, N. (2005). Perceptions and Opinions of Educational Technologists Related to Edıucational Technology. Educational Technology & Society , 8 (4), 178-190.
  • Teaching, Learning and Technology Center. (2008). University of California – Irvine, Retrived to: 7 13, 2008, http://www.tltc.uci.edu/
  • Usluel, Y. K., Mumcu, F. K. ve Demiraslan, Y. (2007). Öğrenme - Öğretme süreçlerinde Bilgi ve İletişim Teknolojileri: Öğretmenlerin Entegrasyon Süreci ve Engelleriyle İlgil Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 194 - 178.
  • Usluel, Y.K. ve Aşkar, P. ve (2003). Öğretmenlerin Bilgisayar Kullanımıyla İlgili Karar Süreci Aşamaları: İki Yıldaki Değişim. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (24), 119-128.
  • Uzunboylu, H. (2007). A review of two mainline e-learning projects in the European Union. Educational Technology Research and Development,54(2), 201-209.
  • Yıldırım, S. (2007). Current Utilization fo ICT in Turkish Basic Education Schools: A Review fo Teacher's ICT Use and Barriers to Intecration. International Journal of Instructional Media , 34 (2), 171 - 186.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Uzunboylu Bu kişi benim

Nihat Ekizoğlu Bu kişi benim

Akile Ekizoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 37 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Uzunboylu, H., Ekizoğlu, N., & Ekizoğlu, A. (2009). Eğitim Teknolojileri Merkezlerinin İşlevlerine İlişkin Eğitimcilerin Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(37), 159-173.