Tüm dünyada sunulan teknoloji sertifika programları son on yılda hızlı bir şekilde artmıştır. Bunların tasarımı, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerinde dünyanın farklı bölgeleri arasındaki coğrafik, kültürel ve gelişmişlik düzeyindeki farklılıklar çok az veya hiç dikkate alınmamaktadır. Bu çalışma, teknoloji destekli öğrenimi okul bazında öğretmen kontrolüyle birleştiren, dünya çapındaki Cisco Certified Network Associate programındaki öğrencilerin başarılarını değerlendirmektedir. Çalışmanın amacı program ve öğretim materyalleri aynı olduğunda demografik, yetenek ve güdüsel etkenlerin dünyanın farklı bölgelerindeki öğrenci başarılarını nasıl etkilediğini araştırmaktır. Bu çalışmanın kapsamında teknoloji eğitim programına Ağustos 2004 den Aralık 2005’e kadar 5.948 akademi ve 135 ülkede kayıt yaptırıp tamamlayan 368.159 öğrenci araştırmaya dâhil edilmiştir. ANOVA ve regresyon yöntemleri ile elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin önceki başarılarının, teknoloji becerilerinin ve öğrenim durumlarının öğrencilerin başarılarına – bölgelerin gelişmişlik düzeylerinden bağımsız bir şekilde – etkisi olduğu görülmüştür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 35 Sayı: 35 |