Bu çalışmada, ilköğretim ve ortaöğretim okulu öğrencilerinin insan biyolojisine (insan vücudu ve organları, insanın sağlığı ve beslenmesine ne derece ilgi duydukları ve bu ilgilerinin nereden kaynaklandığı, ilgilerinin oluşmasında, kimlerin, hangi derslerin ve özellikle biyoloji veya fen dersinin ne kadar etkili olduğu araştırılmıştır. Bu çalışma, 2004 yılında Ankara’daki 17 okulda, 5. sınıftan 10. sınıfa kadar olan 972 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Bu öğrencilerin karşılaştırılmaları göstermiştir ki, 5. sınıftan 10. sınıfa doğru insan biyolojisinde karşı ilgileri değişmemiştir, diğer çeşitli biyoloji konularına karşı ilgileri ise azalmıştır. “İnsan sağlığı ve beslenmesi” ile “insan vücudu ve organları” konularına olan ilgi 9. sınıfta en düşük seviyeye ulaşmıştır. Öğrencilerin spora karşı ilgileri, kendi sağlıkları ile ilgili endişeleri ve kendilerini hastalıklardan koruma isteği onların insan biyolojisine olan ilgilerini etkileyen faktörlerdir
ilgi kız-erkek öğrenci farkları biyoloji konularına olan ilgiler ve uyarıcı faktörler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 35 Sayı: 35 |