Bu çalışma, İngiliz dili öğretmen adaylarının, ilköğretim düzeyinde kalabalık sınıflarla başa çıkılması, küçük yaştaki öğrenci sınıfında olumlu bir ortam oluşturulması ve çocukların dikkatinin toplanması gibi disiplin sorunları hakkındaki görüşleri ile bu görüşlerin sınıf ortamında ne derece uygulandığını tartışmaktadır. Veriler, bir buçuk yıl boyunca anket toplama, günce tutma, tartışma oturumları ve sınıf gözlemi yöntemleriyle toplanmıştır. Anketler, aday öğretmenlerin bu üç disiplin sorununun çözümü hakkındaki görüşlerini yansıtmaktadır. Aday öğretmenler dördüncü yıllarında, bu üç disiplin sorunuyla başa çıkarken güçlü ve zayıf yanlarını düzenli olarak yazdıkları öğretim güncesi tutmuşlardır. Bu günceler, araştırmacı ile her hafta düzenlenen tartışma oturumlarında paylaşılmıştır. Staj okullarına giden aday öğretmenlerin sınıf uygulamaları, staj öğretmeni ve araştırmacı tarafından gözlemlenmiştir. Veriler, bir öğretmen adayının öğretmenlik deneyimine ne kadar çok sahip olursa, o kadar iyi düzeyde görüşlerini sınıf uygulamasına yansıttığı sonucuna varmaktadır
sınıf içi disiplin sorunları öğretmen görüşleri sınıf uygulaması küçük yaştaki öğrenciler İngiliz dili öğretmeni eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 35 Sayı: 35 |