Bu çalışma, öğretmen adaylarının etkin öğretme konusundaki düşüncelerinde değişikliğe yol açan başarılı danışmanlık konuşmalarının niteliklerini belirlemek için yapılmıştır. Bu amaçla, dört ayrı danışmanın, öğretmenlik uygulamasından sonraki dönüt verme toplantıları konuşmaları kaydedilmiş, çözümlenmiş ve bu konuşmalardaki dilsel ve iletişimsel özellikler belirlenmiştir. Bu sonuçlar, değerlendirme formları ve görüşme yoluyla elde edilen öğretmen adaylarının bu konuşmalar hakkındaki yorumlarıyla desteklenmiştir. Araştırma, dilsel ve iletişimsel özelliklerin yanında, dönüt verme toplantılarını etkili kılan danışman davranışlarını da ortaya çıkarmıştır
başarılı danışmanlık öğretmen adayları danışmanlık konuşması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 32 Sayı: 32 |