Günümüzde modellerin fen kavramlarının anlaşılmasında temel rol oynadığı yaygın biçimde kabul görmektedir. Bu çalışma öğrencilerin anlama ve düşünmelerini model oluşturma yöntemi ile geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma bir merkez ilköğretim devlet okulu 7. sınıf öğrencileri ile okul sonrası etkinliği çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma sürecinde, öğrenciler hayvanlara ait ortak çevresel faktörleri veri toplama, resimleme, cisim tasarlama ve gözlem raporu hazırlama yolu ile araştırırlar. Gözlem raporlarının hazırlanması öğrencilerin deneyimlerini ve soyut kavramları ifade etmelerine olanak sağlamaktadır. Buna ilave olarak öğrencilerin deney raporları araştırmacının dolaylı olarak öğrencilerin zihinlerinde oluşturdukları modelleri anlamasına fırsat sağlamaktadır. Öğrenciler ilk etapta oluşturdukları modelleri benzeşim yoluyla yeni modellere dönüştürerek geliştirmektedir. Bulgular model oluşturma ve geliştirme yönteminin fen öğretimine olumlu katkı sağlayacağını göstermektedir
model oluşturma araştırmaya dayalı öğretim fen bilgisi eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 32 Sayı: 32 |