Bu çalışmanın amacı İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin dilbilgisini nasıl öğrenmeleri gerektiğine dair öğretmenlerin bilgisini ve inançlarını açığa çıkarmaktır. Araştırma bir vaka çalışması olarak düzenlenmiştir. İlgili veri ve bulgular, Türkiye’de bulunan Hacettepe Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu ile sınırlıdır. Araştırma süreci iki kısımdan oluşmaktadır. İlk veri toplama çalışmalarında, öğretmen bilgisine dair temalar arasında en çok tekrar edilenin ‘dilbilgisi öğretimi’ olduğu saptanmıştır. Dolayısıyla, ikinci veri toplama sürecinde kapsam, yapı odaklı dilbilgisi öğretiminin nedenlerini belirlemek ve yukarıda belirtilen kurumda İngilizce öğrenen öğrencilerin ihtiyaçlarına ilişkin en ‘uygun’ dilbilgisi öğretimine dair öğretmen görüşlerini toplamak olarak belirlenmiştir. Bulgular göstermektedir ki, Türk öğretmenler işlevsel öğretim yöntemleri ile öğrenci merkezli ve bağlamsal yaklaşımları tercih etmektedirler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 32 Sayı: 32 |