BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Altı Yaş Çocuklarının Yazmayı Öğrenmeye Hazır Bulunuşluk Durumları

Yıl 2007, Cilt: 32 Sayı: 32, 294 - 305, 01.06.2007

Öz

Öğrencilerin ilkokuma-yazma becerilerini istenen nitelikte kazanabilmelerinde, öğrenmeye hazır olup olmadıklarının etkisi büyüktür. Öğrencileri ilkokuma-yazmayı öğrenmeye hazırlamaya yönelik etkinliklere, ilköğretim okullarının birinci sınıfında, “ilkokuma-yazmaya hazırlık dönemi”nde yer verilmektedir. Öte yandan, ülkemizde yaygınlaştırılması hedeflenen okul öncesi eğitiminin programında da çocukların ilkokuma-yazmaya hazırlanmalarını sağlayacak etkinliklere yer verilmektedir. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarının altı yaş grubundaki öğrencilerin yazmayı öğrenmeye hazır olup olmadıklarını belirlemektir. Çalışmanın verileri, 2003-2004 öğretim yılında, Ankara’daki okul öncesi eğitim kurumlarının altı yaş grubundaki 64 öğrenciye araştırmacı tarafından geliştirilen ölçeğin bireysel olarak uygulanması ile elde edilmiştir. Okul öncesi eğitim kurumlarının altı yaş grubundaki öğrencilerin yazmayı öğrenmeye hazır olup olmadıkları belirlenmiştir

Kaynakça

  • Akyılmaz, L. ve Kocaoluk, Ş. (1995). Uygulamalı ilkokuma yazma öğretimi. İstanbul: Kocaoluk Yayınevi.
  • Akyol, H. (2001). Türkçe ilkokuma yazma öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Alperen, N. (2001). Türkçe okuma ve yazma eğitimi rehberi. Ankara: Alperen Yayınları.
  • Altıntaş, R., Öner, S. ve Cihangiroğlu, S. (1994). İlkokuma yazma dersi öğretmen kılavuzu. Ankara.
  • Arı, M., Bayhan, P., Üstün, E. ve Akman, B. (2002). Farklı sosyo-ekonomik düzeydeki 6-8 yaş çocuklarının gelişimsel değerlendirilmesi. Journal of Qafqaz University, 9, 103-112.
  • Artut, K. ve Demir, H. (2004). Güzel yazı teknikleri ve öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi elkitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cemaloğlu, N. (2001). İlkokuma yazma öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Çelenk, S. (1999). İlkokuma-yazma programı ve öğretimi. Ankara: Artım Yayınları.
  • Dikmen, S. (1998). İlk okuma yazma öğretimi öğretmen rehberi. Ankara: Öğretmen Kitapları Dizisi 1.
  • Gray, W. S. (1956). The teaching of reading and writing. Paris: UNESCO.
  • Güleryüz, H. (2002). Türkçe ilkokuma yazma öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • MEB. (1986). Türkçe eğitimi ve öğretimi klavuzu. Ankara: Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü Mesleki ve Teknik Açıköğretim Okulu Matbaası.
  • MEB. (2000). İlköğretim okulu birinci sınıf Türkçe programı. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2002). Okul öncesi eğitim programı. İstanbul: YA-PA Yayıncılık.
  • Meier, D. R. (2000). Scribble scrabble learning to read and write: Success with diverse teachers, children and families. Williston: Teachers College Press.
  • Oktay, A. (1982). Okulöncesi dönemde öğrenme ve okumaya hazırlıklı olmak. Eğitim ve Bilim, 39, 11-18.
  • Perrotta, B. (1994). Writing development and second language acquisition in young children. Childhood Education. 70, 237- 241.
  • Raban, B. ve Ure, C. (2000). Literacy in the preschool. In hayden (Ed.), Landscapes in early childhood education. New York: Peter Lang.
  • Strickland, D. S. ve Morrow, L. M. (2000). Beginning reading and writing. Copublished with Teachers College Press.
  • Taşkafa, G. ve Işıl, K. (1989). İlkokuma yazma öğretimi metot ve teknikleri. Konya: Sebat Ofset.
  • U.S. Department of Education. (2000). The Condition of Education. Retrieved March 11, 2007 from http://nces.ed.gov/pubs2000/2000062.pdf
  • Vadasy, P. F., Notari, Syverson, A., Rolanda, E., O’Connor, W. et al. (1998a). Ladders to literacy: A preschool activity book. Paul H Brookes Pub Co.
  • Vadasy, P. F., Rolanda, E., O’Connor, J. R., Jenkins, A. et al. (1998b). Ladders to literacy: A kindergarten activity book. Paul H Brookes Pub Co.
  • Vaivre, Duret, L. ve Burnot, Y. (2001). Development of a global motor rating scale for young children (0-4) including eye- hand grip coordination. Child: Care, Health and Development, 27, 515-534.
  • Yücel, E. P. (2000). Okuma yazmaya ilk adım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Yıl 2007, Cilt: 32 Sayı: 32, 294 - 305, 01.06.2007

Öz

Kaynakça

  • Akyılmaz, L. ve Kocaoluk, Ş. (1995). Uygulamalı ilkokuma yazma öğretimi. İstanbul: Kocaoluk Yayınevi.
  • Akyol, H. (2001). Türkçe ilkokuma yazma öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Alperen, N. (2001). Türkçe okuma ve yazma eğitimi rehberi. Ankara: Alperen Yayınları.
  • Altıntaş, R., Öner, S. ve Cihangiroğlu, S. (1994). İlkokuma yazma dersi öğretmen kılavuzu. Ankara.
  • Arı, M., Bayhan, P., Üstün, E. ve Akman, B. (2002). Farklı sosyo-ekonomik düzeydeki 6-8 yaş çocuklarının gelişimsel değerlendirilmesi. Journal of Qafqaz University, 9, 103-112.
  • Artut, K. ve Demir, H. (2004). Güzel yazı teknikleri ve öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi elkitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cemaloğlu, N. (2001). İlkokuma yazma öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Çelenk, S. (1999). İlkokuma-yazma programı ve öğretimi. Ankara: Artım Yayınları.
  • Dikmen, S. (1998). İlk okuma yazma öğretimi öğretmen rehberi. Ankara: Öğretmen Kitapları Dizisi 1.
  • Gray, W. S. (1956). The teaching of reading and writing. Paris: UNESCO.
  • Güleryüz, H. (2002). Türkçe ilkokuma yazma öğretimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • MEB. (1986). Türkçe eğitimi ve öğretimi klavuzu. Ankara: Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü Mesleki ve Teknik Açıköğretim Okulu Matbaası.
  • MEB. (2000). İlköğretim okulu birinci sınıf Türkçe programı. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2002). Okul öncesi eğitim programı. İstanbul: YA-PA Yayıncılık.
  • Meier, D. R. (2000). Scribble scrabble learning to read and write: Success with diverse teachers, children and families. Williston: Teachers College Press.
  • Oktay, A. (1982). Okulöncesi dönemde öğrenme ve okumaya hazırlıklı olmak. Eğitim ve Bilim, 39, 11-18.
  • Perrotta, B. (1994). Writing development and second language acquisition in young children. Childhood Education. 70, 237- 241.
  • Raban, B. ve Ure, C. (2000). Literacy in the preschool. In hayden (Ed.), Landscapes in early childhood education. New York: Peter Lang.
  • Strickland, D. S. ve Morrow, L. M. (2000). Beginning reading and writing. Copublished with Teachers College Press.
  • Taşkafa, G. ve Işıl, K. (1989). İlkokuma yazma öğretimi metot ve teknikleri. Konya: Sebat Ofset.
  • U.S. Department of Education. (2000). The Condition of Education. Retrieved March 11, 2007 from http://nces.ed.gov/pubs2000/2000062.pdf
  • Vadasy, P. F., Notari, Syverson, A., Rolanda, E., O’Connor, W. et al. (1998a). Ladders to literacy: A preschool activity book. Paul H Brookes Pub Co.
  • Vadasy, P. F., Rolanda, E., O’Connor, J. R., Jenkins, A. et al. (1998b). Ladders to literacy: A kindergarten activity book. Paul H Brookes Pub Co.
  • Vaivre, Duret, L. ve Burnot, Y. (2001). Development of a global motor rating scale for young children (0-4) including eye- hand grip coordination. Child: Care, Health and Development, 27, 515-534.
  • Yücel, E. P. (2000). Okuma yazmaya ilk adım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Banu Yangın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 32 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Yangın, B. (2007). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarındaki Altı Yaş Çocuklarının Yazmayı Öğrenmeye Hazır Bulunuşluk Durumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32), 294-305.