BibTex RIS Kaynak Göster

Asimilasyon Prensibinin Anlamının Öğretmen Adaylarınca Kavranması ve Takdir Edilmesi

Yıl 2007, Cilt: 32 Sayı: 32, 306 - 318, 01.06.2007

Öz

Bu çalışma, öğrenme kuramlarından birisi olan ve son yıllarda ülkemizde ilgi çeken, yapılandırmacılığın ne anlama geldiğini kavrayabilmek için gerekli olan prensiplerden asimilasyon prensibinin anlamını ve bu anlamın öğretmen adaylarınca nasıl kavrandığını bir eylem araştırması temelinde incelemektedir. Çalışmada bu prensibin geleceğin öğretmenleri olan öğretmen adaylarınca anlamlandırılmasına yardımcı olan bir ders tasarımı ile bunun 45 tane üçüncü sınıf öğretmen adayına araştırma tabanlı bir uygulaması incelenmektedir. Makalede, bu ders dizisinin öğretmen adaylarının fikirlerini nasıl etkilediği ve onların öğrenme ve öğretme ile ilgili önceden edindikleri fikirleri nasıl sarstığı üzerinde durulmaktadır. Bu araştırmaya göre asimilasyon prensibinin ve öğretime olan katkısının anlaşılmasında şu üç bileşen önemli rol oynamaktadır: (1) İnsanları daha önce hiç karşılaşmadıkları bir konu üzerinde çalıştırıp yaptıkları eylemler üzerine geriye dönük analiz yapmalarını sağlamak, (2) Bilgi çeşitleri ve öğretimdeki yeri hakkında fikir sahibi olmalarına yardımcı olmak, (3) Asimilasyon prensibine dikkat edilmeden tasarlanan derslerin uygulanması sonucundaki sıkıntıları analiz ettirmektir

Yıl 2007, Cilt: 32 Sayı: 32, 306 - 318, 01.06.2007

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Özgür Zembat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 32 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Zembat, İ. Ö. (2007). Asimilasyon Prensibinin Anlamının Öğretmen Adaylarınca Kavranması ve Takdir Edilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32), 306-318.