ERASMUS değişim programı ile yurtdışına giden üniversite öğrencilerinin kültürler arasılık bağlamında sıkıntı yaşadıkları ve bu yönde eğitime gereksinim duydukları bilinmektedir. Bu çalışma çerçevesinde kültürler arası iletişimin önemini kavramak, kültürün değer yargıları ile davranış biçimlerine etkisi yönünde duyarlılık geliştirmek ve kültürel farklılıklara anlayış kazandırmak amacıyla bir eğitim programı modeli geliştirilmiştir. Grosch ve Leenen’nin (1998) geliştirdikleri kültürler arası öğrenme süreci modelinde olduğu gibi, bu modelde de yabancı kültürden değil, öğrenci ve öğrencinin ait olduğu kültürden yola çıkılmıştır. Bu model, bilgilendirici ve uygulamalı olmak üzere iki farklı modül şeklinde oluşturulmuştur. Belli bir kültürün hedef alınmadığı bilgilendirici modülde sunum ve filmlerin kullanımıyla kültürel olaylar ele alınmakta; uygulamalı yürütülen modülde ise, öğrencilerin kültürler arası yeterlilik açısından özdeğerlendirme çalışmalarına ve ağırlıklı olarak simülasyonlara yer verilmektedir. Bu çalışma çerçevesinde geliştirilen modelin uygulanmasıyla, kültürler arasılık sıkıntısı yaşayan ERASMUS değişim öğrencilerinin bu yöndeki gereksinimlerinin karşılanacağı ve ülkeler arası akademik hareketliliğin kültürler arası hareketlilik yönünde genişletilmesi ve geliştirilmesi yönünde katkı sağlanacağı düşünülmektedir
Kültürler arası öğrenme ERASMUS Değişim Programı Kültürler arası hazırlık eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 33 Sayı: 33 |