BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim yazılımlarında eğitsel yardımcı kullanımı: Eğitsel ajan

Yıl 2006, Cilt: 31 Sayı: 31, 25 - 31, 01.06.2006

Öz

Günümüzde hem kişisel kullanımı hem de okullarda kullanımı giderek yaygınlaşan öğretim yazılımları, öğretimsel ilkelerdoğrultusunda hazırlanmalı ve etkili öğretimi sağlayabilmelidir. Ancak eğitim yazılımları yüzyüze eğitimin sağlamış olduğu sosyalöğrenme ortamlarını yaratmakta güçlük çekmekte ve dolayısıyla öğretmenlerin aktardığı “örtük bilgiyi” sağlamada yetersizkalmaktadır. Bundan dolayıdır ki, eğitim yazılımlarının, öğrenciyle eş zamanlı etkileşim kurması, anında dönüt vermesi, sosyaletkileşimi desteklemesi, öğrencinin davranışlarını gözlemleme yoluyla öğrenciye ilişkin bilgi sahibi olması ve bu bilgileriyorumlayarak öğrenme ortamını zenginleştirebilecek etkileşimler yaratması gerekmektedir. Öğrenme ortamlarında bulunmasıgereken bu etkileşimin yazılımlara eklenecek “Eğitsel arayüz ajanı” ları ile sağlanabileceği öngörülmektedir. Bu makalenin amacıeğitsel arayüz ajanının ne olduğunu kavramsal açıdan açıklığa kavuşturmaktır

Yıl 2006, Cilt: 31 Sayı: 31, 25 - 31, 01.06.2006

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Petek Aşkar Bu kişi benim

Gonca Kızılkaya

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 31 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Aşkar, P., & Kızılkaya, G. (2006). Eğitim yazılımlarında eğitsel yardımcı kullanımı: Eğitsel ajan. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 25-31.