Bu çalışma okul öncesi dönemdeki çocukların bilim hakkındaki görüşlerini ve nasıl bir bilim insanı imajına sahipolduklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu Ankara ilindeki özel ve resmi anaokullarından seçilenaltı yaş grubundan 330 çocuk oluşturmuştur. Araştırmada çocuklara; “Bilim nedir?”, “Bilim insanı kimdir?”; ve “Bilim insanı ne işyapar?” soruları sorulmuş, çocukların verdikleri cevaplar oluşturulan cevap kayıt formuna kaydedilmiştir. Araştırma sonunda eldeedilen veriler Chambers’ın (1983) geliştirdiği “Bir Bilim İnsanı Çiz Testi”nin kategorileri dikkate alınarak sınıflandırılmış vedeğerlendirilmiştir. Çocukların bilim insanının özellikleri ile ilgili verdikleri cevaplarda en çok öne çıkan sembollerin; laboratuarönlüğü, gözlük, sakal ve dağınık saç, kitaplar, laboratuar araç-gereçleri olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçları; çocukların bilim vebilim insanı hakkındaki tutum ve kalıp yargısal düşüncelerini okul öncesi dönemde geliştirdiklerini göstermektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 31 Sayı: 31 |