BibTex RIS Kaynak Göster

Reader response approach to teaching poetry

Yıl 2006, Cilt: 31 Sayı: 31, 96 - 105, 01.06.2006

Öz

Bu çalışma, şiir analizi yaklaşımlarından biri olan ‘okuyucu yanıtı’nın temel özelliklerini açıklamayı amaçlamaktadır.Yanıtlamacı şiir analiziyle, İngilizce öğrenenler dili kullanma imkanını yakalarlar ve kendi dünya görüş ve deneyimleri aracılığı ileşairin duygu ve düşüncelerini sentezlerler. Okuyucu ve yazara ait olan bu iki dünyayı, derse katılanların sözlü ve yazılı dilkullanımlarıyla birleştiren bir ders planını önermek amaçlanmaktadır. Çalışmanın araştırma kısmında, Hacettepe Üniversitesindeokuyan dördüncü sınıf İDÖ öğrencileri ile yapılan bir uygulama aracılığı ile okuyucu yanıtı yaklaşımı ile geleneksel şiir öğretimiyaklaşımı karşılaştırılmıştır. Katılımcılardan toplanan niteliksel veri bu iki uygulama arasındaki farka ve öğrenciler üzerinde yarattığısonuç ve etkilere ışık tutmaktadır. Sonuçlara gore, katılımcılar okuyucu yanıtını, geleneksel şiir derslerine tercih etmektedirler.Okuyucu yanıtı ile öğrenciler aktif katılımcılara dönüşmekte ve şiir okuma va analizine karşı olumlu duygular geliştirmektedirler

Yıl 2006, Cilt: 31 Sayı: 31, 96 - 105, 01.06.2006

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

H. Sezgi Saraç Süzer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 31 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Süzer, H. S. S. (2006). Reader response approach to teaching poetry. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 96-105.