BibTex RIS Kaynak Göster

Kimya öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi: Trabzon örneği

Yıl 2006, Cilt: 31 Sayı: 31, 169 - 178, 01.06.2006

Öz

Bu çalışmada, Trabzon’da görev yapan kimya öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.Özel durum yaklaşımının kullanıldığı çalışmaya, toplam 30 kimya öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri anket, mülakat vegözlem teknikleriyle toplanmıştır. Çalışmada, durum tespiti ve ihtiyaç belirleme anketi geliştirilmiş ve 30 öğretmene uygulanmıştır.8 öğretmenle de yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Ayrıca bir öğretmenin dersinde toplam 60 ders saati gözlem yapılmıştır. Eldeedilen bulgular kimya öğretiminde daha çok öğretmen merkezli öğretim yöntemlerinin kullanıldığını göstermiştir. Sonuç olarakçalışma, kimya öğretmenlerinin özelikle öğrencilerin derse etkin katılımlarını sağlama ve çağdaş kavram öğretim yöntemlerikonusunda hizmet-içi eğitime ihtiyaç duyduklarını ortaya çıkarmıştır

Yıl 2006, Cilt: 31 Sayı: 31, 169 - 178, 01.06.2006

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seher Tekin Bu kişi benim

Alipaşa Ayas Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 31 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Tekin, S., & Ayas, A. (2006). Kimya öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi: Trabzon örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 169-178.