Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin Öğrenci Seçme Sınavına yönelik tutumlarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara’daki üç özel dershanenin 258 öğrencisi oluşturmuştur. Veriler likert tipi tutum ölçeği ile toplanmıştır. Tutum ölçeğinin Cronbach-alfa değeri 0.88 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde frekans, t testi, tek yönlü varyans analizi ve tutum ölçeği için faktör analizi kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analiz sonuçlarına göre; öğrencilerin Öğrenci Seçme Sınavına yönelik tutumları öğrencilerin özel dershaneye gidip-gitmeme durumuna göre değişmektedir. Oysa öğrencilerin cinsiyetine, sınava girip-girmeme durumuna, tercih ettikleri bölüme ait puan türüne, lise türüne ve sınıflara göre değişmemektedir
öğrenci seçme sınavı (öss) tutum öğrenci seçme sınavına yönelik tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 28 Sayı: 28 |