BibTex RIS Kaynak Göster

Disiplinler arası yaklaşıma dayalıyaratıcı problem çözme öğretim programının yaratıcı problem çözme becerisine etkisi

Yıl 2005, Cilt: 28 Sayı: 28, 159 - 167, 01.06.2005

Öz

Bu araştırmanın amacı, disiplinlerarası yaklaşıma dayalı yaratıcı problem çözme (DYDYPÇ) öğretim programı ile öğrencilerin yaratıcı problem çözme becerilerindeki erişilerinde anlamlı bir fark olup olmadığını incelemektir. Araştırmaya Ankara ili Namık Kemal İlköğretim Okulunda 7. sınıf düzeyinde 45 öğrenci katılmıştır. Bu çalışmada tek deney deseni ve gözlem tekniği uygulamaya konulmuştur. Toplanan verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanı sıra deneysel işlemin etkisini incelemek için ilişkili t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, yaratıcı problem çözme erişilerinde deney grubunun lehine anlamlı farklar olduğunu ortaya koymuştur

Kaynakça

  • Bates, A. (1995). Technology, open learning and distance education. London: Routledge.
  • Clark, E. (1997). Designing and ımplementing an iıntegrated curriculum: A Student centered approach. VT: Holistic Education Press Brandon.
  • Eisner, E. (1976). The Arts, human development and educatıon. Mc Cutchan publishing Corp.: Berkeley
  • Ellsworth, J. H. (1994). Education on the internet. Indianapolis: Sams Publishing.
  • Goldstein, W. M. ve Hogarth, R. M. (1997). Judgment and decision research: Some Historical Context. (ss.64-65). Cambridge: Cambridge university press.
  • Hope, S. (1991). Policy making, the arts and school change. (Briefing Paper). (ss. 1-5). Reston, VA: Council of Arts Accrediting Associations.
  • İftar, G. (1997). Tek denekli araştırma yöntemleri. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Jacobs, H. (1989). Interdisciplinary curriculum: design and implementation. VA: Association for supervision and curriculum development. Alexandria.
  • Lumsdaine, E. (1995). Creative problem solving. New York: McGraw-Hıll.
  • Martinello, M. L. (2000). Interdisciplinary inquiry in teaching and learning. Upper Saddle River: Gillian E. Cook.
  • Perkins, D. N. (1994). The Intelligent eye. Santa Monica, CA: The Getty center for education in the arts.
  • Proctor, T. (1999). Creative problem solving for manager. London: Routledge.
Yıl 2005, Cilt: 28 Sayı: 28, 159 - 167, 01.06.2005

Öz

Kaynakça

  • Bates, A. (1995). Technology, open learning and distance education. London: Routledge.
  • Clark, E. (1997). Designing and ımplementing an iıntegrated curriculum: A Student centered approach. VT: Holistic Education Press Brandon.
  • Eisner, E. (1976). The Arts, human development and educatıon. Mc Cutchan publishing Corp.: Berkeley
  • Ellsworth, J. H. (1994). Education on the internet. Indianapolis: Sams Publishing.
  • Goldstein, W. M. ve Hogarth, R. M. (1997). Judgment and decision research: Some Historical Context. (ss.64-65). Cambridge: Cambridge university press.
  • Hope, S. (1991). Policy making, the arts and school change. (Briefing Paper). (ss. 1-5). Reston, VA: Council of Arts Accrediting Associations.
  • İftar, G. (1997). Tek denekli araştırma yöntemleri. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • Jacobs, H. (1989). Interdisciplinary curriculum: design and implementation. VA: Association for supervision and curriculum development. Alexandria.
  • Lumsdaine, E. (1995). Creative problem solving. New York: McGraw-Hıll.
  • Martinello, M. L. (2000). Interdisciplinary inquiry in teaching and learning. Upper Saddle River: Gillian E. Cook.
  • Perkins, D. N. (1994). The Intelligent eye. Santa Monica, CA: The Getty center for education in the arts.
  • Proctor, T. (1999). Creative problem solving for manager. London: Routledge.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alev Özkök Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 28 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Özkök, A. (2005). Disiplinler arası yaklaşıma dayalıyaratıcı problem çözme öğretim programının yaratıcı problem çözme becerisine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 159-167.