BibTex RIS Kaynak Göster

'Kovalent bağlar' konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde yapılandırmacılığa dayalı bir aktif öğrenme uygulaması

Yıl 2005, Cilt: 28 Sayı: 28, 168 - 177, 01.06.2005

Öz

Öğrencilerin, kimya derslerindeki soyut kavramları yanılgıya düşmeden yapılandırmaları onların bu dersteki başarılarını belirleyen önemli faktörlerden biridir. Bu nedenle, öğrencilerin yaşadıkları kavram yanılgılarının giderilmesi veya oluşumunun engellenmesinde, mevcut yanılgıların belirlenerek oluşum nedenlerinin irdelenmesi ve bu verilere dayalı yeni materyallerin üretilmesi büyük önem taşımaktadır. Dolayısıyla, özellikle son yıllarda yapılandırmacılığa dayalı aktif öğrenmeye yönelik araştırmaların ön plana çıktığı görülmektedir. Lise-1 kimya programında öğrencilerin anlama zorluğu çektikleri ve kavram yanılgıları yaşadıkları konulardan biri de Maddenin Yapısı Ünitesindeki “Kovalent Bağlar”dır. Gerçekleştirilen araştırmada, Lise-1. sınıf Maddenin Yapısı Ünitesinin tamamlanmasını takiben 32 kişilik bir öğrenci grubuna, “Kovalent Bağlar” konusuyla ilgili mevcut kavram yanılgılarının belirlenmesi amacıyla 9 u çoktan seçmeli ve 5 i açık uçlu toplam 14 sorudan oluşan bir ön-test uygulanmış ve sözlü görüşmeler yapılmıştır. Ardından, “Kovalent Bağlar” konusuna yönelik yapılandırmacı modele dayalı bir rehber materyal hazırlanmıştır. Rehber materyalde; ünite ile ilgili nedenniçin irdelemesi ön planda tutulmuş; konu ile ilgili yeterince şekil, fotoğraf ve grafiklerin verilmesine özen gösterilmiş; işbirlikli öğrenme etkinlikleri ve deneysel uygulamalara, bilgisayar animasyonlarına ve okuma parçalarına yer verilmiştir. Rehber Materyalin uygulanması sonrasında son-test uygulanmış, öğrencilerin ve öğretmenlerin hazırlanan rehber materyal uygulamasına yönelik görüşleri alınmıştır. İstatistiksel olarak değerlendirilen test sonuçları, hazırlanan rehber materyalin belirlenen kavram yanılgılarının giderilmesinde başarılı olduğunu göstermiştir

Yıl 2005, Cilt: 28 Sayı: 28, 168 - 177, 01.06.2005

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Raziye Öztürk Ürek Bu kişi benim

Leman Tarhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 28 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Ürek, R. Ö., & Tarhan, L. (2005). ’Kovalent bağlar’ konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde yapılandırmacılığa dayalı bir aktif öğrenme uygulaması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 168-177.