BibTex RIS Kaynak Göster

Genetik konularının öğreniminde deney uygulamalarının akademik başarıya etkisi

Yıl 2005, Cilt: 28 Sayı: 28, 196 - 200, 01.06.2005

Öz

Bu çalışmada, orta öğretim programındaki biyoloji derslerinde yer alan genetik konularını öğrenmede öğrenci başarısını etkileyen deneyleri yapabilme durumları incelenmiştir. Bu bağlamda yapılan anket sonucunda üç grup deneyleri: a) uygulamalı (laboratuvarda) gerçekleştiren, b) kuramsal olarak işleyen, c) hiç görmeyen ve kuramsal olarak işlemeyen öğrenciler olarak belirlenmiştir. Çalışmanın ikinci aşamasında da gruplar arasında akademik başarı yönünden anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır. Elde edilen sonuçlar, genetik konularının etkin öğreniminde deneysel çalışmaların öğrenci başarılarını etkilediğini göstermiştir. Ayrıca, deneyleri laboratuvar ortamında gerçekleştiren öğrencilerin başarı ortalamaları ile, deneyleri kuramsal olarak işleyen ve hiç deney yapmayan öğrencilerin akademik başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu görülmüştür

Kaynakça

  • Börü, S., Öztürk, E. ve Cavak, Ş., 2001, Lise Biyoloji 1, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul
  • Bulut, Ö., Sağdıç, D. ve Korkmaz, S., 2000, Lise Biyoloji 3, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul
  • Erten, S. (1993). Biyoloji laboratuvarlarının önemi ve laboratuvarda karşılaşılan problemler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 315– 330
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1998). Lise biyoloji dersi öğretim programının kabülü. MEB Tebliğler Dergisi, 2485(61), 130 – 212.
  • Orbay M., Özdoğan T., Öner F., Kara M., Gümüş S. (2003). “Fen bilgisi laboratuvar uygulamaları I-II" dersinde karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 157.
  • Serin G. (2002). Fen eğitiminde laboratuvar. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi, İstanbul: 403 – 406
  • Sucu, A., Bayar, S. ve Küpeli, M., 2001, Lise Biyoloji 2, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul
  • Şahin N. F., Şahin B. ve Özmen H. (2000). Liselerde biyoloji öğretmenlerinin derslerini deneylerle işleyebilme ve laboratuvar kullanma olanaklarının araştırılması. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi 2000, Bildiriler Kitabı (6-8 Eylül 2000; Hacettepe Üniversitesi), Ankara: 29-33.
  • Tolga, A. (2000). Ortaöğretim biyoloji eğitiminde görsel ve işitsel materyal kullanımı. Hacettepe Üniversitesi, Ankara, bilim uzmanlığı tezi (ss.50-52).
  • Uzun, N. ve Sağlam N. (2003). Orta öğretim biyoloji programında genetik konularının değerlendirilmesi ve öğrencilerin genetiğe karşı ilgisinin saptanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 129-136
Yıl 2005, Cilt: 28 Sayı: 28, 196 - 200, 01.06.2005

Öz

Kaynakça

  • Börü, S., Öztürk, E. ve Cavak, Ş., 2001, Lise Biyoloji 1, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul
  • Bulut, Ö., Sağdıç, D. ve Korkmaz, S., 2000, Lise Biyoloji 3, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul
  • Erten, S. (1993). Biyoloji laboratuvarlarının önemi ve laboratuvarda karşılaşılan problemler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 315– 330
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (1998). Lise biyoloji dersi öğretim programının kabülü. MEB Tebliğler Dergisi, 2485(61), 130 – 212.
  • Orbay M., Özdoğan T., Öner F., Kara M., Gümüş S. (2003). “Fen bilgisi laboratuvar uygulamaları I-II" dersinde karşılaşılan güçlükler ve çözüm önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 157.
  • Serin G. (2002). Fen eğitiminde laboratuvar. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Üniversitesi, İstanbul: 403 – 406
  • Sucu, A., Bayar, S. ve Küpeli, M., 2001, Lise Biyoloji 2, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul
  • Şahin N. F., Şahin B. ve Özmen H. (2000). Liselerde biyoloji öğretmenlerinin derslerini deneylerle işleyebilme ve laboratuvar kullanma olanaklarının araştırılması. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi 2000, Bildiriler Kitabı (6-8 Eylül 2000; Hacettepe Üniversitesi), Ankara: 29-33.
  • Tolga, A. (2000). Ortaöğretim biyoloji eğitiminde görsel ve işitsel materyal kullanımı. Hacettepe Üniversitesi, Ankara, bilim uzmanlığı tezi (ss.50-52).
  • Uzun, N. ve Sağlam N. (2003). Orta öğretim biyoloji programında genetik konularının değerlendirilmesi ve öğrencilerin genetiğe karşı ilgisinin saptanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 129-136
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Naim Uzun Bu kişi benim

Necdet Sağlam Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 28 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Uzun, N., & Sağlam, N. (2005). Genetik konularının öğreniminde deney uygulamalarının akademik başarıya etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 196-200.