BibTex RIS Kaynak Göster

Einsatz des jugendromans 'stolperschritte' im fremdsprachlichen deutschunterricht

Yıl 2005, Cilt: 28 Sayı: 28, 201 - 209, 01.06.2005

Öz

Yabancı dil öğretiminde edebi metinlerden yararlanılması, öğrencinin sözcük dağarcığını genişletmek, bakış açısını farklılaştırmak, dil becerilerine akıcılık kazandırmak açısından çok önemlidir. Fakat edebi metin türlerinden roman, kapsamı nedeniyle her zaman okutulmaktan kaçınılan bir tür olmaktadır. Halbuki kısa türlerin yanı sıra hedef grubun koşullarına uygun romanların da yabancı dil derslerinde daha çok ele alınması ve sınıfta işlenmesi öğretimde verimliliğe yol açacaktır. Bu çalışmada, Alman gençlik edebiyatından bir roman örnek verilerek yabancı dil olarak Almanca derslerinde romanın öğretim boyutu ele alınmıştır. Kapsamlı olmasına rağmen romanların da hedef, teknik ve çalışma biçimlerinin planlanması vb. gibi iyi bir hazırlık süreciyle sınıfta işlenmesinin mümkün olabileceği sonucuna varılmıştır

Yıl 2005, Cilt: 28 Sayı: 28, 201 - 209, 01.06.2005

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şerife Ünver Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 28 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Ünver, Ş. (2005). Einsatz des jugendromans ’stolperschritte’ im fremdsprachlichen deutschunterricht. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 201-209.