Bu çalışmanın amacı öğrencilerin cebirsel ifadeleri ve değişkenleri yorumlama sürecinde yaşadıkları zorlukları ve yaptıkları hataları belirlemektir. Öğrencilerin cebirsel ifadeleri ve değişkenleri nasıl yorumladıkları ve bu süreçte karşılaştıkları zorlukların belirlenmesinin amaçlandığı bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden, vaka çalışması modeli [case study] kullanılmıştır. Araştırma ortaokulda öğrenim gören ve amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılarak belirlenen farklı başarı düzeylerine sahip dört yedinci sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Araştırma sürecinde elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda elde edilen veriler ışığında öğrencilerin yaptıkları hatalar; (i) cebirsel ifadeyi bilinmeyen olarak görme, (ii) cebirsel ilişkileri yanlış kullanma, (iii) cebirsel ifadeleri birleştirme ve sonlandırma, (iv) değişkenlerin sayısal bir değeri değil nesneleri temsil ettiklerini düşünme, (v) değişkenleri sadece bilinmeyen olarak düşünme temaları altında sunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1 |