Anasınıfı ve bağımsız anaokuluna devam eden çocukların sosyal duygusal olgunlukları ile yaratıcılıklarının incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, 90 kız 104 erkek olmak üzere toplam 194 anaokulu çocuğu ile yürütülmüştür. Verilerin analizinde çift faktörlü varyans analizi (ANOVA) ve Pearson Korelasyon Katsayısı önemlilik testi yapılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların cinsiyetinin yaratıcılığın erken kapamaya direnç alt boyutunda bağımsız anaokuluna devam eden çocuklar lehine (p<.05) çocukların yaratıcılık puanında anlamlı fark yarattığı, benzer şekilde çocukların cinsiyetinin sosyal duygusal olgunluk ölçeğinin oyun ve boş zaman alt boyutunda bağımsız anaokuluna devam eden çocuklar lehine (p<.05) çocukların sosyal duygusal olgunluk puanında anlamlı fark yarattığı tespit edilmiştir. Yapılan Korelasyon analizi sonucunda, yaratıcılığın akıcılık alt boyutu ile sosyal duygusal olgunluk ölçeğinin tüm alt boyut puanları arasında toplam sosyal duygusal olgunluk puanı (r=-.204; p<0.05) arasında olumlu fakat düşük düzeyde bir ilişki belirlenmiştir. Yaratıcılığın zenginleştirme alt boyut puanı ve toplam yaratıcılık puanı ile sosyal duygusal olgunluk ölçeğinin kişilerarası ilişkiler(r=-.168; p<0.05) ve oyun ve boş zaman alt boyut puanları (r=-.196; p<0.05) ve toplam sosyal duygusal olgunluk puanı (r=-.157; p<0.05) arasında olumlu fakat düşük düzeyde bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir (p<0.05).
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1 |