Bu araştırmanın temel amacı, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme tutumları ve algıladıkları mesleki etik ilkelerin çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Betimsel araştırmanın evrenini 2013 - 2014 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde okuyan öğretmen adayları oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise random yoluyla seçilen 560 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu”, Özelçi (2012) tarafından geliştirilen “Eleştirel Düşünme Tutum Ölçeği” ve Manolova (2011) tarafından geliştirilen “Mesleki Etik İlkeler Ölçeği” olmak üzere üç farklı ölçme aracından yararlanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ve Kruskal Wallis tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme tutumları ve algıladıkları mesleki etik ilkelerin makalede belirtilen bazı değişkenlere göre anlamlı olarak farklılaştığı görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1 |