Amaç: Bu araştırma, hemşirelik lisans öğrencilerinin eğitim stresi ile mesleki benlik saygısı
arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte yapılan çalışmanın örneklemini 2015-2016 Öğretim Yılı
Bahar Yarıyılında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde bulunan bir vakıf üniversitesinin
Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Lisans Programında öğrenim gören 269 öğrenci
oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Hemşirelik Eğitimi Stres
Ölçeği” ve “Arıcak Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır.
Bulgular: Yapılan çalışmada kız öğrencilerin ve mesleğini severek seçenlerin daha yüksek
benlik saygısına sahip olduğu, ayrıca ikinci ve üçüncü sınıftaki öğrencilerin eğitim stresinin
birinci ve son sınıf öğrencilerinden daha yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmanın
sonucunda hemşirelik öğrencilerinin eğitim stresi ile mesleki benlik saygıları arasında
herhangi bir ilişki olmadığı bulunmuştur.
Sonuç: Bu sonuçlar doğrultusunda, ikinci ve üçüncü sınıftaki öğrencilerin eğitim stresini
azaltmaya yönelik ders programlarının yeniden düzenlenmesi erkek öğrencilerin mesleki
benlik saygısını artırmaya yönelik girişimlerin planlanması ve ileriki çalışmaların daha geniş
örneklemde ve farklı ölçüm araçları ile yapılması önerilmektedir
Hemşirelik eğitimi hemşirelik öğrencisi eğitim stresi mesleki benlik saygısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |