Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin araştırma yapma ve sonuçlarının kullanımında karşılaştığı engellerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Bu çalışma tanımlayıcı tiptedir. Çalışmanın evrenini Mart-Mayıs 2019 tarihleri arasında bir üniversitenin hemşirelik bölümündeki 348 öğrenci, örneklemini ise 241 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma verileri tanıtıcı formu ve Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20,97±1,51 olup, %78,0’i kızdır. Herhangi bir bilimsel araştırmaya katılmayan öğrencilerin oranı %90,9’dır. Yalnızca %21,6’sının bilimsel bir yayın okuduğu ve %29,9’unun hemşirelikte süreli yayınları takip ettiği saptanmıştır. Öğrencilerde Araştırmalara Yönelik Olumsuz Tutum alt boyut puanı 18,71 ± 4,98, Araştırmalara Yönelik Olumlu Tutum alt boyut puanı 23,50 ± 5,81 bulunmuştur. Öğrencilerden veri kaynaklarına ulaşma hakkında bilgi sahibi olmayanlarda araştırmaya ilişkin olumsuz tutumun (p<0,05); hemşirelikte süreli yayın takip edenlerde ise araştırmalara yönelik olumlu tutumun anlamlı derecede daha yüksek olduğu tespit edilmiştir (p<0,05).
Sonuç: Bu çalışmanın sonucuna göre öğrencilerin araştırmaya ilişkin yeterli bilgi sahibi olmadığı ve veri kaynaklarına ulaşmayı bilmeyen, hemşirelik bölümünü isteği dışında tercih eden öğrencilerde araştırmaya yönelik olumsuz tutum bulunduğu saptanmıştır.
Aim: This study was conducted to determine the obstacles experienced by nursing students in research and use of results.
Material and Methods: This study was descriptive type. The universe of the study consisted of 348 nursing students studying in the nursing department of a university between March and May 2019, and the sample consisted of 241 nursing students. The data were collected with an introductory information questionnaire and the Attitude Scale Towards Scientific Research.
Results: The mean age of students was 20.97 ± 1.51 and 78.0% were women. The percentage of students who didn’t take part in research was 90.9%. Only 21.6% of the students read a scientific publication, and 29.9% followed periodicals in nursing. The “Negative Attitude towards Research" subscale score was found to
be 18.71 ± 4.98, and the "Positive Attitude towards Research" subscale scores were found to be 23.50 ± 5.81. It was determined that negative attitude towards research was significantly higher in students who didn’t know to access data sources (p <0.05), and positive attitude towards research was significantly higher in
students who followed periodicals in nursing (p <0.05).
Conclusion: According to the study results, it was found that the nursing students did not have sufficient information about the research and the students who did not know how to access the data sources and preferred the nursing department without willingness had negative attitudes towards the research.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 |