Amaç: Bu araştırma, Öğrencilerin Öğrenme Çıktılarından Memnuniyeti Anketi’nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliğini gerçekleştirmek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Metodolojik tipteki bu araştırmanın örneklemini bir devlet üniversitesinin Hemşirelik Fakültesi’nde eğitim gören 141 hemşirelik öğrencisi oluşturdu. Verilerin toplanmasında “Öğrenci Bilgi Formu” ve “Öğrencilerin Öğrenme Çıktılarından Memnuniyeti Anketi” kullanıldı. Ölçeğin, geçerlik ve güvenirliği için dil geçerliği, kapsam geçerliği, yapı geçerliği, faktör ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Bulgular: Çeviri-geri çeviri tekniği kullanılarak yapılan dil geçerliğinin ardından kapsam geçerliği yapıldı ve kapsam geçerlik indeksi puanı 1.0 olarak belirlendi. Ölçeğin açımlayıcı faktör analizinde üç faktörün toplam varyansın %64,56’sını açıkladığı bulundu. Güvenirlik analizlerinde ölçeğin tamamına yönelik Cronbach alfa katsayısının 0.947, öğretim alt boyutu için 0.867, değerlendirme alt boyutu için 0.823, genel beceriler ve öğrenme deneyimleri alt boyutu için 0.925 olduğu bulundu. Zamana karşı güvenirliği test etmek için yapılan analizde iki ölçüm arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu belirlendi (r= 0.634, p<0.001). Sonuç: Araştırma sonucunda, ölçeğin orijinal ölçekle benzer yapıda olduğu ve ölçeğin Türkçe formunun hemşirelik öğrencilerinin mesleki eğitim ve öğretimden memnuniyetlerini değerlendirmede geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracı olduğu belirlendi.
Aim: This study was carried out to examine the validity and reliability of the Turkish form of Student Satisfaction from the Student Outcomes Survey. Material and Methods: The sample of this methodological study consisted of 141 nursing students studying at the Nursing Faculty of a state university. “Student Information Form” and “Student Satisfaction from the Student Outcomes Survey” were used to collect data. The validity and reliability of this survey were evaluated with language, content, construct validity, internal consistency reliability, and test-retest reliability analyses. Results: Content validity was performed after language validity using the translation-back translation, and the content validity index score was determined as 1.0. In the exploratory factor analysis, this survey showed a three-factor structure and explained 64.56% of the total variance. The Cronbach's alpha coefficient was 0.947 for the total scale, 0.867 for the teaching, 0.823 for the evaluation, and 0.925 for the general skills and learning experiences sub-dimension. In reliability analysis against time, it was determined that there was a positive correlation between the two measurements (r=0.634, p<0.001). Conclusion: The study results showed that the scale had a similar structure to the original scale and the Turkish version of the scale was a valid and reliable measurement tool for evaluating the satisfaction of nursing students from vocational education and training.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2022 |
Kabul Tarihi | 20 Nisan 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022, Cilt 9, Sayı 2 |