Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of the Relationship Between Attitudes Towards Gender Roles and Attitudes Towards Dating Violence of a Group of University Students

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 2, 167 - 176, 31.08.2022
https://doi.org/10.31125/hunhemsire.1167286

Öz

Aim: The aim of this study is to evaluate the relationship between the attitudes towards gender roles and dating violence in a group of university students.
Material and Methods: The sample group of this descriptive study consisted of 363 first and second-grade students studying at Bilecik Şeyh Edebali University Health Services Vocational School Medical Laboratory Techniques, Child Development, First and Emergency Aid departments in the fall semester of 2018-2019 academic year. “Individual Characteristics Form”, “Gender Roles Attitude Scale”, “Dating Violence Attitude Scale” were used to collect the data. The data were evaluated using the SPSS 21.0 program. Number, percentage, mean, chi-square, Mann Whitney U, Kruskal Wallis and Spearman Correlation tests were used to analyze the data.
Results: Female students supported dating violence less than male students and were more egalitarian regarding gender role attitudes. Students who receive social support and think that the society is discriminatory/negative towards girls support dating violence less; those who thought to be neutral were found to be more egalitarian in gender roles. Students who do not support dating violence had a more egalitarian attitude towards gender roles.
Conclusion: Gender role attitudes affect attitudes towards dating violence. Female students have more egalitarian attitudes towards gender roles and support dating violence less than male students. It is crucial to determine young people's traditional gender role
attitudes and attitudes towards dating violence and change them in an egalitarian direction.

Kaynakça

  • Lindsey LL. Gender roles a sociological perspective. United States of America: Prentice Hall International Limited; 1990.
  • Akın A, Demirel S. Toplumsal cinsiyet kavramı ve sağlığa etkileri. Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi Halk Sağlığı Özel Eki. 2003;25(4):73-82.
  • Dökmen YZ. Toplumsal cinsiyet sosyal psikolojik açıklamalar. Ankara: Sistem Yayıncılık; 2004.
  • De Lisi R, Soundranayagam L. The conceptual structure of sex role stereotypes in college students. Sex Roles. 1990;23:593-611.
  • Basow SA. Gender stereotypes and roles. 3rd ed. California: Brooks/Cole Publishing Company Pacific Grove; 1992.
  • Yılmaz DV, Zeyneloğlu S, Kocaöz S, Kısa S, Taşkın L, Eroğlu K. Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 2009;6:1.
  • Yıldırım S. Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygısı ve Toplumsal Cinsiyet Tutumlarının Flört Şiddetine Yönelik Tutumlarına Etkisi [Yüksek Lisans Tezi]. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü; 2016.
  • Shorey RC, Cornelius TL, Bell KM. A critical review of theoretical frameworks for dating violence: comparing the dating and marital fields. Aggression and Violent Behavior. 2008;13:185-94.
  • Shorey RC, Sherman AS, Kivisto AS, Elkins SR, Rhatigan DL, Moore TM. Gender differences in depression and anxiety among victims of intimate partner violence: the moderating effect of shame proneness. Journal of Interpersonal Violence. 2011;26(9):1834-50.
  • Fidan F, Yeşil Y. Nedenleri ve sonuçları itibariyle flört şiddeti. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;4(1):16-24.
  • Ferreira M, Lopes A, Aparício G, Cabral L, Duarte J. Teens and dating: study of factors that influence attitudes of violence. Atención Primaria. 2014;46:187-90.
  • Turan R, Duy Baki. Self-esteem, attachment, gender roles and social approval as predictors of the attitudes toward dating violence. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal. 2020;10(56):1-36.
  • Avşar Baldan G, Akış N. Flört şiddeti. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2017;43(1)41-4.
  • Terzioğlu F, Gönenç İM, Özdemir F, Güvenç G, Kök G, Sezer NY ve ark. Flört şiddeti tutum ölçeği geçerlilik ve güvenirlilik çalışması. Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2016;19(4):225-32.
  • Atakay C. Romantik yakın ilişkilerde şiddetin öncülleri. Nesne. 2014;2(3):1-9.
  • İftar M. Üniversite Öğrencilerinin Flört Şiddetine Yönelik Tutum ve Davranışları [Yüksek Lisans Tezi]. Muğla: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü; 2016.
  • Ely G, Dulmus CN, Wodarski JS. Adolescent dating violence. Rapp-Paglicci LA, Roberts AR, Wodarski JS, editors. Handbook of Violence. New York: John Wiley&Sons; 2002. p.34-49.
  • Can Gürkan Ö, Coşar F. Ekonomik şiddetin kadın yaşamındaki etkileri. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi. 2009;2(3):124-9.
  • Sezer Ö. Çiftler arası şiddeti kabul ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008;9(16):1-15.
  • Şenol D, Yıldız S. Kadına yönelik şiddet algısı kadın ve erkek bakış açılarıyla. Ankara: Mutlu Çocuklar Derneği Yayınları; 2013.
  • Luthra R, Gidycz CA. Dating violence among college men and women: evaluation of a theoretical model. Journal of Interpersonal Violence. 2006;21(6):717–31.
  • Hickman LJ, Jaycox LH, Aronoff J. Dating violence among adolescents: prevalence, gender distribution, and prevention program effectiveness. Trauma, Violence & Abuse 2004;5(2):123-42.
  • Kaukinen C. Dating violence among college students: the risk and projective factors. Trauma, Violence & Abuse. 2014;15(4):283-96.
  • McCauley HL, Tancredi DJ, Silverman JG, Decker MR, Austin SB, McCormick MC, et al. Gender-equitable attitudes, bystander behavior, and recent abuse perpetration against heterosexual dating partners of male high school athletes. American Journal Of Public Health. 2013;103(10):1882-7.
  • Pınar G, Algıer L. Üniversite Öğrencilerinde Fiziksel ve Cinsel Şiddet Davranışları. Uzmanlık Sonrası Eğitim ve Güncel Gelişmeler Dergisi. 2006;3(3):181-6.
  • Mıhçıokur S, Akın A. Flört şiddeti - “şiddet’li sevgi.” Sağlık ve Toplum. 2015;25(2):15.
  • Koyuncu Kütük E, Gümüştaş F, Han Almiş B. Üniversite öğrencisi kızlarda flört şiddetinin belirleyicileri ve psikiyatrik sonuçlar açısından flört dışı şiddetten farklılıkları. Anadolu Psikiyatr Dergisi. 2018;19(2):217-22.
  • Karatay M, Karatay G, Gürarslan Baş N, Baş K. Üniversite öğrencilerinin flört şiddetine ilişkin tutum ve davranışları. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi. 2018;27(1):62-71.
  • Selçuk KT, Avcı D, Mercan Y. Üniversite öğrencilerinde flört şiddetine maruziyet: flört şiddetine yönelik tutumların ve toplumsal cinsiyet algısının şiddete maruziyet ile ilişkisi. ACU Sağlık Bil Derg. 2018;9(3):302-8.
  • Aslan D, Vefikuluçay D, Zeyneloğlu S, Erdost T, Temel F. Ankara'da İki Hemşirelik Yüksekokulunun Birinci ve Dördüncü Sınıflarından Okuyan Öğrencilerinin Flört Şiddetine Maruz Kalma, Flört İlişkilerinde Şiddet Uygulama Durumlarının ve Bu Konudaki Görüşlerinin Saptanması Araştırması. Hacettepe Üniversitesi Kadın Sorunları Araştırma Merkezi. Ankara; 2008.
  • Kabasakal Z, Girli A. Üniversite öğrencilerinin kadına yönelik şiddet hakkındaki görüşlerinin, deneyimlerinin bazı değişkenler ve yaşam doyumu ile ilişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi SBE Dergisi. 2012;14(2):105-23.
  • Zeyneloğlu S, Terzioğlu F. Development and psychometic properties gender roles attitude scale. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011;40:409-21.
  • Lichter EL, McCloskey LA. The effects of childhood exposure to marital violence on adolescent gender‐role beliefs and dating violence. Psychology of Women Quarterly. 2004;28(4):344-57.
  • Shen ACT, Chiu MYL, Gao J. Predictors of dating violence among Chinese adolescents: the role of gender-role beliefs and justification of violence. Journal of Interpersonal Violence. 2012;27(6):1066-89.
  • Seçgi̇n F, Kurnaz Ş. Sosyal bilgiler dersinde toplumsal cinsiyet etkinliklerinin öğrencilerin algı ve tutumlarına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2015;(5):24-38.
  • Updegraff KA, McHale SM, Zeiders KH, Umaña-Taylor AJ, Perez-Brena NJ, Wheeler LA, et al. Mexican-American adolescents' gender role attitude development: the role of adolescents' gender and nativity and parents' gender role attitudes. Journal of youth and adolescence. 2014;43(12):2041–53.
  • Öngen B, Aytaç S. Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları ve yaşam değerleri ilişkisi. Istanbul Journal of Sociological Studies. 2013;0(48):1-18.
  • McDermott RC, Lopez FG. College men's ıntimate partner violence attitudes: contributions of adult attachment and gender role stress. Journal Of Counseling Psychology. 2013;60(1):127-36.
  • Altuntaş O, Altınova HH. Toplumsal cinsiyet algısı ile sosyo-ekonomik değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Turkish Studies (Elektronik). 2015;10(6):83-100.
  • Sherer M. Attitudes toward dating violence among Jewish and Arab youth in Israel. Youth & Society. 2010;42(1):132-50.
  • Yumuşak A. Üniversite Öğrencilerinin Flört Şiddetine Yönelik Tutumları, Toplumsal Cinsiyetçilik ve Narsisistik Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki [Yüksek Lisans Tezi]. Tokat: Gaziosmanpaşa Üniversitesi; 2013.
  • Pflieger JC, Vazsonyi AT. Parenting processes and dating violence: The mediating role of self-esteem in low-and high-SES adolescents. Journal of Adolescence. 2006;29(4):495-512.
  • Richards TN, Branch KA. The relationship between social support and adolescent dating violence. Journal of Interpersonal Violence. 2011;27(8):1540-61.

Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumları ile Flört Şiddetine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 2, 167 - 176, 31.08.2022
https://doi.org/10.31125/hunhemsire.1167286

Öz

Amaç: Çalışmanın amacı, bir grup üniversite öğrencisinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları ile flört şiddetine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesidir.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte tasarlanan çalışmanın örneklem grubunu, Bilecik’teki bir üniversitede 2018-2019 Eğitim Öğretim yılı güz döneminde Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar Teknikleri, Çocuk Gelişimi, İlk ve Acil Yardım bölümlerinde birinci ve ikinci sınıfta öğrenim gören 363 öğrenci oluşturdu. Verilerin toplanmasında “Bireysel Özellikler Formu”, “Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği” ve “Flört Şiddeti Tutum Ölçeği” kullanıldı. Veriler SPSS 21.0 programı kullanılarak değerlendirildi. Verilerin analizinde, sayı, yüzde, ortalama, ki-kare, Mann Whitney U, Kruskal Wallis ve Spearman Korelasyon testleri uygulandı.
Bulgular: Kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre flört şiddetini daha az destekledikleri, toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarının daha eşitlikçi olduğu belirlendi. Sosyal destek alan ve toplumun kız çocuğuna yönelik ayrımcı/olumsuz olduğunu düşünen öğrencilerin flört şiddetini daha az desteklediği; nötr olduğunu düşünenlerin ise toplumsal cinsiyet rolleri tutumlarında daha eşitlikçi oldukları tespit edildi. Flört şiddetini desteklemeyen öğrencilerin toplumsal cinsiyet rollerine yönelik daha eşitlikçi tutumda olduğu belirlendi.
Sonuç: Toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlar, flört şiddetine yönelik tutumları etkilemektedir. Kadın öğrenciler erkek öğrencilere göre daha eşitlikçi toplumsal cinsiyet rolleri tutumlarına sahiptir ve flört şiddetini daha az desteklemektedirler. Gençlerin geleneksel toplumsal cinsiyet rolleri tutumlarının ve flört şiddetine yönelik tutumlarının belirlenmesi ve eşitlikçi yönde değiştirilmesi önem taşımaktadır.

Kaynakça

  • Lindsey LL. Gender roles a sociological perspective. United States of America: Prentice Hall International Limited; 1990.
  • Akın A, Demirel S. Toplumsal cinsiyet kavramı ve sağlığa etkileri. Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi Halk Sağlığı Özel Eki. 2003;25(4):73-82.
  • Dökmen YZ. Toplumsal cinsiyet sosyal psikolojik açıklamalar. Ankara: Sistem Yayıncılık; 2004.
  • De Lisi R, Soundranayagam L. The conceptual structure of sex role stereotypes in college students. Sex Roles. 1990;23:593-611.
  • Basow SA. Gender stereotypes and roles. 3rd ed. California: Brooks/Cole Publishing Company Pacific Grove; 1992.
  • Yılmaz DV, Zeyneloğlu S, Kocaöz S, Kısa S, Taşkın L, Eroğlu K. Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 2009;6:1.
  • Yıldırım S. Üniversite Öğrencilerinin Benlik Saygısı ve Toplumsal Cinsiyet Tutumlarının Flört Şiddetine Yönelik Tutumlarına Etkisi [Yüksek Lisans Tezi]. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü; 2016.
  • Shorey RC, Cornelius TL, Bell KM. A critical review of theoretical frameworks for dating violence: comparing the dating and marital fields. Aggression and Violent Behavior. 2008;13:185-94.
  • Shorey RC, Sherman AS, Kivisto AS, Elkins SR, Rhatigan DL, Moore TM. Gender differences in depression and anxiety among victims of intimate partner violence: the moderating effect of shame proneness. Journal of Interpersonal Violence. 2011;26(9):1834-50.
  • Fidan F, Yeşil Y. Nedenleri ve sonuçları itibariyle flört şiddeti. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;4(1):16-24.
  • Ferreira M, Lopes A, Aparício G, Cabral L, Duarte J. Teens and dating: study of factors that influence attitudes of violence. Atención Primaria. 2014;46:187-90.
  • Turan R, Duy Baki. Self-esteem, attachment, gender roles and social approval as predictors of the attitudes toward dating violence. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal. 2020;10(56):1-36.
  • Avşar Baldan G, Akış N. Flört şiddeti. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 2017;43(1)41-4.
  • Terzioğlu F, Gönenç İM, Özdemir F, Güvenç G, Kök G, Sezer NY ve ark. Flört şiddeti tutum ölçeği geçerlilik ve güvenirlilik çalışması. Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2016;19(4):225-32.
  • Atakay C. Romantik yakın ilişkilerde şiddetin öncülleri. Nesne. 2014;2(3):1-9.
  • İftar M. Üniversite Öğrencilerinin Flört Şiddetine Yönelik Tutum ve Davranışları [Yüksek Lisans Tezi]. Muğla: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü; 2016.
  • Ely G, Dulmus CN, Wodarski JS. Adolescent dating violence. Rapp-Paglicci LA, Roberts AR, Wodarski JS, editors. Handbook of Violence. New York: John Wiley&Sons; 2002. p.34-49.
  • Can Gürkan Ö, Coşar F. Ekonomik şiddetin kadın yaşamındaki etkileri. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi. 2009;2(3):124-9.
  • Sezer Ö. Çiftler arası şiddeti kabul ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008;9(16):1-15.
  • Şenol D, Yıldız S. Kadına yönelik şiddet algısı kadın ve erkek bakış açılarıyla. Ankara: Mutlu Çocuklar Derneği Yayınları; 2013.
  • Luthra R, Gidycz CA. Dating violence among college men and women: evaluation of a theoretical model. Journal of Interpersonal Violence. 2006;21(6):717–31.
  • Hickman LJ, Jaycox LH, Aronoff J. Dating violence among adolescents: prevalence, gender distribution, and prevention program effectiveness. Trauma, Violence & Abuse 2004;5(2):123-42.
  • Kaukinen C. Dating violence among college students: the risk and projective factors. Trauma, Violence & Abuse. 2014;15(4):283-96.
  • McCauley HL, Tancredi DJ, Silverman JG, Decker MR, Austin SB, McCormick MC, et al. Gender-equitable attitudes, bystander behavior, and recent abuse perpetration against heterosexual dating partners of male high school athletes. American Journal Of Public Health. 2013;103(10):1882-7.
  • Pınar G, Algıer L. Üniversite Öğrencilerinde Fiziksel ve Cinsel Şiddet Davranışları. Uzmanlık Sonrası Eğitim ve Güncel Gelişmeler Dergisi. 2006;3(3):181-6.
  • Mıhçıokur S, Akın A. Flört şiddeti - “şiddet’li sevgi.” Sağlık ve Toplum. 2015;25(2):15.
  • Koyuncu Kütük E, Gümüştaş F, Han Almiş B. Üniversite öğrencisi kızlarda flört şiddetinin belirleyicileri ve psikiyatrik sonuçlar açısından flört dışı şiddetten farklılıkları. Anadolu Psikiyatr Dergisi. 2018;19(2):217-22.
  • Karatay M, Karatay G, Gürarslan Baş N, Baş K. Üniversite öğrencilerinin flört şiddetine ilişkin tutum ve davranışları. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi. 2018;27(1):62-71.
  • Selçuk KT, Avcı D, Mercan Y. Üniversite öğrencilerinde flört şiddetine maruziyet: flört şiddetine yönelik tutumların ve toplumsal cinsiyet algısının şiddete maruziyet ile ilişkisi. ACU Sağlık Bil Derg. 2018;9(3):302-8.
  • Aslan D, Vefikuluçay D, Zeyneloğlu S, Erdost T, Temel F. Ankara'da İki Hemşirelik Yüksekokulunun Birinci ve Dördüncü Sınıflarından Okuyan Öğrencilerinin Flört Şiddetine Maruz Kalma, Flört İlişkilerinde Şiddet Uygulama Durumlarının ve Bu Konudaki Görüşlerinin Saptanması Araştırması. Hacettepe Üniversitesi Kadın Sorunları Araştırma Merkezi. Ankara; 2008.
  • Kabasakal Z, Girli A. Üniversite öğrencilerinin kadına yönelik şiddet hakkındaki görüşlerinin, deneyimlerinin bazı değişkenler ve yaşam doyumu ile ilişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi SBE Dergisi. 2012;14(2):105-23.
  • Zeyneloğlu S, Terzioğlu F. Development and psychometic properties gender roles attitude scale. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2011;40:409-21.
  • Lichter EL, McCloskey LA. The effects of childhood exposure to marital violence on adolescent gender‐role beliefs and dating violence. Psychology of Women Quarterly. 2004;28(4):344-57.
  • Shen ACT, Chiu MYL, Gao J. Predictors of dating violence among Chinese adolescents: the role of gender-role beliefs and justification of violence. Journal of Interpersonal Violence. 2012;27(6):1066-89.
  • Seçgi̇n F, Kurnaz Ş. Sosyal bilgiler dersinde toplumsal cinsiyet etkinliklerinin öğrencilerin algı ve tutumlarına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2015;(5):24-38.
  • Updegraff KA, McHale SM, Zeiders KH, Umaña-Taylor AJ, Perez-Brena NJ, Wheeler LA, et al. Mexican-American adolescents' gender role attitude development: the role of adolescents' gender and nativity and parents' gender role attitudes. Journal of youth and adolescence. 2014;43(12):2041–53.
  • Öngen B, Aytaç S. Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları ve yaşam değerleri ilişkisi. Istanbul Journal of Sociological Studies. 2013;0(48):1-18.
  • McDermott RC, Lopez FG. College men's ıntimate partner violence attitudes: contributions of adult attachment and gender role stress. Journal Of Counseling Psychology. 2013;60(1):127-36.
  • Altuntaş O, Altınova HH. Toplumsal cinsiyet algısı ile sosyo-ekonomik değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Turkish Studies (Elektronik). 2015;10(6):83-100.
  • Sherer M. Attitudes toward dating violence among Jewish and Arab youth in Israel. Youth & Society. 2010;42(1):132-50.
  • Yumuşak A. Üniversite Öğrencilerinin Flört Şiddetine Yönelik Tutumları, Toplumsal Cinsiyetçilik ve Narsisistik Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki [Yüksek Lisans Tezi]. Tokat: Gaziosmanpaşa Üniversitesi; 2013.
  • Pflieger JC, Vazsonyi AT. Parenting processes and dating violence: The mediating role of self-esteem in low-and high-SES adolescents. Journal of Adolescence. 2006;29(4):495-512.
  • Richards TN, Branch KA. The relationship between social support and adolescent dating violence. Journal of Interpersonal Violence. 2011;27(8):1540-61.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gülşah Kök 0000-0001-9553-2621

Sefa Karaman 0000-0002-9320-3004

Esra Özer 0000-0002-0711-6482

Nazlı Özbek 0000-0002-8810-7886

Ayşe Kılıç Uçar Bu kişi benim 0000-0002-8280-6117

Gülten Güvenç 0000-0002-8330-9497

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2022
Gönderilme Tarihi 8 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

Vancouver Kök G, Karaman S, Özer E, Özbek N, Kılıç Uçar A, Güvenç G. Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumları ile Flört Şiddetine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. HUHEMFAD. 2022;9(2):167-76.