In this study, the value chain of
the bus industry was determined by conducting case study on an enterprise in
the manufacturing industry. Structured questions were interviewed with 20
company executives and detailed information about the company was obtained through
observation and data diversification method. The strengths and weaknesses of
the company are identified with opportunities and threats. By value chain
analysis method, the main value chain of bus enterprise starts with petroleum
and iron ore; raw materials as plastic,
rubber, iron, steel and metal progress towards production are shipped to system
suppliers with plastic, metal and electronic parts and from producers to
producers, it has been found that
there is a flow from the manufacturer to the seller and the ultimate consumer. In
the case of the bus enterprise which is the subject of this study; procurement
logistics, operation, shipment logistics, marketing and sales, and service are
the main activities in the bus operation value chain. Supply, security,
technology development, comfort, human resources management and operational
infrastructure are defined as support activities. As a result of this flow,
profit margins and competitive power are emerging.
Value chain analysis kaizen approach genchi genbutsu technique bus industry
Bu çalışmada otobüs sektörünün
değer zinciri, üretim sektöründe bir işletme üzerinde vaka çalışma yapılarak
belirlenmiştir. Yapılandırılmış sorularla 20 şirket yetkilisi ile mülakat
yapılmış, gözlem ve veri çeşitleme yöntemi ile şirket hakkında detaylı bilgiler
edinilmiştir. Şirketin güçlü ve zayıf yönleri ile fırsat ve tehditler
belirlenmiştir. Değer zinciri analiz yöntemi ile otobüs işletmesinin temel
değer zincirinin petrol ve demir cevheri ile başladığı, plastik ve kauçuk, demir, çelik ve metal ile bu hammaddelerin
üretime doğru ilerlediği, plastik, metal ve elektronik parçaların sistem
tedarikçilerine sevk edildiği, üretimle
birlikte imalatçılardan satıcılara ve nihai tüketiciye doğru bir akış gerçekleştiği
tespit edilmiştir. Çalışmaya konu otobüs işletmesi örneğinde tedarik lojistiği,
operasyon, sevkiyat lojistiği, pazarlama ve satış ile hizmet otobüs işletmesi
değer zincirinde temel faaliyetler olarak ortaya konulmuştur. Tedarik, güvenlik, teknoloji
geliştirme, konfor, insan kaynakları yönetimi ve işletme altyapısı ise destek
sağlama faaliyetleri olarak belirlenmiştir. Bu akış sonucunda kar marjı ve
rekabet gücü ortaya çıkmaktadır.
Değer zinciri analizi kaizen yaklaşımı git- gör- uygula tekniği otobüs sektörü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 36 Sayı: 2 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.