Bu çalışma, çok uluslu işletmelerin tutundurma faaliyetleri ve kitle iletişim
araçlarının küresel tüketici kültürü üzerindeki etkisini açıklamayı
hedeflemektedir. Küreselleşme, tüketici pazarlarının özelliklerini ve
tüketicilerin satın alma davranışını değiştirmektedir. Küresel tüketici
kültürü, tek bir ülkenin değil, uluslararası olarak tanımlanan daha büyük
grupların kültürel kimliği olarak tanımlanmaktadır. Öğrenciler üzerinde yapılan
ampirik araştırmada, küresel tüketici kültürünün, çok uluslu işletmelerin
tutundurma faaliyetleri ve kitle iletişim araçlarının etkisiyle şekillenmekte
olduğu saptanmıştır. Bulgular ışığında, pazarlama yöneticileri ve
araştırmacılara öneriler sunulmaktadır.
This
study aims to explain the effect of promotion activities of multinational firms
and mass media on global consumer culture. Globalization has changed the
consumer buying behaviors and characteristics of consumer markets. Global
consumer culture is defined as cultural entity not associated with a single
country, but rather a larger group recognized as international. According to
the findings of this empirical study conducted on university students is found
that global consumer culture is shaped by the promotion activities of
multinational firms and global mass media. In the light of findings,
suggestions are presented for marketing managers and researchers.
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2008 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 26 Sayı: 2 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.