BibTex RIS Kaynak Göster

Nonverbal Communication and High Success at the Work Setting: The Case of Academicians

Yıl 2006, Cilt: 24 Sayı: 2, 227 - 255, 31.12.2006

Öz

The role of nonverbal communication in the workplace as a part of general communication skills was scrutinized in many studies. By adding the high success dimension to the previous research, this study tries to find out the effects of nonverbal communication skills on the success at the work setting through the example of academicians. In the empirical study, the effects of nonverbal communication skills of highly successful Economics and Administrative Sciences Faculty members on their performance in the university classroom at Hacettepe University were assessed by using four different scales. Findings were compared with the data obtained from the studies done in the United States, Australia, Puerto Rico and Finland. Results showed that high performers have a high competency level of nonverbal communication skills. Furthermore, the effects of nonverbal communication skills of faculty members exhibited differences in accordance with the “Immediacy/Non-immediacy” level of the country. Findings also demonstrated that nonverbal communication skills have a positive correlation with all aspects of the success in the instruction process. In conclusion, results of the study emphasize the importance of attaching more importance to nonverbal communication skills in “training and development programs” aiming at improving the success level of academicians in the classroom instruction.

SÖZSÜZ İLETİŞİM VE İŞ ORTAMINDA ÜSTÜN BAŞARI: ÖĞRETİM ELEMANLARI ÖRNEĞİ

Yıl 2006, Cilt: 24 Sayı: 2, 227 - 255, 31.12.2006

Öz

Genel iletişim becerilerinin bir parçası olan sözsüz iletişim becerilerinin iş hayatındaki rolü pek çok araştırmada detaylı olarak incelenmiştir. Bu çalışmada söz konusu çalışmalara “üstün başarı” boyutu eklenerek, sözsüz iletişim becerilerinin iş ortamında başarıya katkısı akademisyenler örneğinde araştırılmaktadır. Çalışmanın görgül kısmında kullanılan biri sözsüz iletişim becerilerini, üçü ise başarıyı ölçen dört farklı ölçekle, öğrencileri tarafından sınıf ortamında üstün başarılı olarak algılanan Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğretim elemanlarının sözsüz iletişim becerilerinin, onların algılanan başarıları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Elde edilen bulgular, Amerika Birleşik Devletleri, Avustralya, Porto Riko ve Finlandiya’da aynı ölçeklerin kullanımıyla farklı çalışmalarda ulaşılan sonuçlarla karşılaştırılarak kültürler arası farklılıkların etkileri de saptanmaya çalışılmıştır. Çalışma sonuçları üstün başarılı olarak algılanan öğretim elemanlarının sözsüz iletişim becerilerinin de yüksek düzeyde olduğunu göstermiştir. Ayrıca öğretim elemanlarının sözsüz iletişim becerilerinin sınıftaki etkilerinin, ülke kültürünün “Yakınlık/Uzaklık” derecesine bağlı olarak farklılık arz ettiği ve söz konusu becerilerin, akademisyenlerin sınıf ortamındaki başarılarının tüm boyutları ile pozitif ve anlamlı korelasyon içinde olduğu görülmüştür. Bu sonuçlar akademisyenler için düzenlenen ve sınıf ortamındaki başarıyı artırmayı amaçlayan “Eğiticilerin Eğitimi” benzeri hizmet içi eğitim ve geliştirme çalışmalarında sözsüz iletişim becerilerine de yer verilmesinin önemine dikkat çekmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Mehmet Devrim Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2006
Gönderilme Tarihi 11 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aydın, M. D. (2006). SÖZSÜZ İLETİŞİM VE İŞ ORTAMINDA ÜSTÜN BAŞARI: ÖĞRETİM ELEMANLARI ÖRNEĞİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(2), 227-255.
AMA Aydın MD. SÖZSÜZ İLETİŞİM VE İŞ ORTAMINDA ÜSTÜN BAŞARI: ÖĞRETİM ELEMANLARI ÖRNEĞİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2006;24(2):227-255.
Chicago Aydın, Mehmet Devrim. “SÖZSÜZ İLETİŞİM VE İŞ ORTAMINDA ÜSTÜN BAŞARI: ÖĞRETİM ELEMANLARI ÖRNEĞİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24, sy. 2 (Aralık 2006): 227-55.
EndNote Aydın MD (01 Aralık 2006) SÖZSÜZ İLETİŞİM VE İŞ ORTAMINDA ÜSTÜN BAŞARI: ÖĞRETİM ELEMANLARI ÖRNEĞİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24 2 227–255.
IEEE M. D. Aydın, “SÖZSÜZ İLETİŞİM VE İŞ ORTAMINDA ÜSTÜN BAŞARI: ÖĞRETİM ELEMANLARI ÖRNEĞİ”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 2, ss. 227–255, 2006.
ISNAD Aydın, Mehmet Devrim. “SÖZSÜZ İLETİŞİM VE İŞ ORTAMINDA ÜSTÜN BAŞARI: ÖĞRETİM ELEMANLARI ÖRNEĞİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24/2 (Aralık 2006), 227-255.
JAMA Aydın MD. SÖZSÜZ İLETİŞİM VE İŞ ORTAMINDA ÜSTÜN BAŞARI: ÖĞRETİM ELEMANLARI ÖRNEĞİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;24:227–255.
MLA Aydın, Mehmet Devrim. “SÖZSÜZ İLETİŞİM VE İŞ ORTAMINDA ÜSTÜN BAŞARI: ÖĞRETİM ELEMANLARI ÖRNEĞİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 2, 2006, ss. 227-55.
Vancouver Aydın MD. SÖZSÜZ İLETİŞİM VE İŞ ORTAMINDA ÜSTÜN BAŞARI: ÖĞRETİM ELEMANLARI ÖRNEĞİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;24(2):227-55.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.