The purpose of this study is to empirically examine the assumptions of international product life cycle theory, which is conceived of as an effective tool for multinational corporations in building their product strategies. For this purpose, the international product life cycle for the amount of production of television receivers was established, and the predictability of beginning and ending point of stages were proved. Then, the total worlds’ import and export data of television receivers were processed. The results are supported the assumptions of the international product life cycle theory.
Keywords: International product life cycle theory international marketing.
Çalışmanın amacı, çok uluslu firmaların ürün politikalarını belirlemele-rinde yararlı bir araç olarak düşünülen uluslararası ürün yaşam eğrisi teorisinin varsayımlarını ampirik olarak incelemektir. Bu amaçla önce, televizyon alıcısı ürününün üretim değerleri kullanılarak uluslararası yaşam eğrisi oluşturulmuş ve dönemlerin başlangıç ve bitiş noktalarının öngörüle-bilirliği kanıtlanmıştır. Ardından, ürüne ait dünya toplam ihracat ve ithalat verilerinin analizi yapılmıştır. Sonuçlar uluslararası ürün yaşam eğrisi teorisinin varsayımlarını destekler niteliktedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 23 Sayı: 2 |
Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.
Gizlilik Beyanı
Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.