BibTex RIS Kaynak Göster

Sales People Performance Appraisal by Customer’s Point of View and Criteria Development

Yıl 2004, Cilt: 22 Sayı: 1, 155 - 179, 01.07.2004

Öz

The objective of this study is to determine performance appraisal criteria of sales person and to develop a scale for it through the review of performance appraisal literature. Theoretically, nine customer appraisal criteria are determined under the following titles: knowledge level of sales person, communication, physical appearance and effectiveness of interview. However, it is found that customers perceived as an integrated set of criteria and evaluate sales person in general rather than titles determined to evaluate sales person’s performance.

MÜŞTERİ BAKIŞ AÇISINDAN SATIŞ ELEMANI PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ VE KRİTER GELİŞTİRME

Yıl 2004, Cilt: 22 Sayı: 1, 155 - 179, 01.07.2004

Öz

Bu çalışma, satış elemanı performans değerlendirme literatüründen hareketle, müşteri bakış açısından endüstriyel satış elemanı performansını değerlendirme kriterlerini belirlemek ve bir ölçek geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Müşteri değerlendirme kriterleri teorik olarak SE’nın bilgi düzeyi, iletişim, görünüm, görüşmenin etkililiği başlıkları altında dokuz kriter olarak saptanmıştır. Ancak, müşterilerin satış elemanlarının performanslarını değerlendirmede belirlenen temel başlıklar yerine, kriterleri bir bütün olarak algıladıkları ve genel olarak değerlendirdikleri tesbit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar

Leyla Şentürk Özer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2004
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özer, L. Ş. (2004). MÜŞTERİ BAKIŞ AÇISINDAN SATIŞ ELEMANI PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ VE KRİTER GELİŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(1), 155-179.
AMA Özer LŞ. MÜŞTERİ BAKIŞ AÇISINDAN SATIŞ ELEMANI PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ VE KRİTER GELİŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Temmuz 2004;22(1):155-179.
Chicago Özer, Leyla Şentürk. “MÜŞTERİ BAKIŞ AÇISINDAN SATIŞ ELEMANI PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ VE KRİTER GELİŞTİRME”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 22, sy. 1 (Temmuz 2004): 155-79.
EndNote Özer LŞ (01 Temmuz 2004) MÜŞTERİ BAKIŞ AÇISINDAN SATIŞ ELEMANI PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ VE KRİTER GELİŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 22 1 155–179.
IEEE L. Ş. Özer, “MÜŞTERİ BAKIŞ AÇISINDAN SATIŞ ELEMANI PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ VE KRİTER GELİŞTİRME”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 1, ss. 155–179, 2004.
ISNAD Özer, Leyla Şentürk. “MÜŞTERİ BAKIŞ AÇISINDAN SATIŞ ELEMANI PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ VE KRİTER GELİŞTİRME”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 22/1 (Temmuz 2004), 155-179.
JAMA Özer LŞ. MÜŞTERİ BAKIŞ AÇISINDAN SATIŞ ELEMANI PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ VE KRİTER GELİŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2004;22:155–179.
MLA Özer, Leyla Şentürk. “MÜŞTERİ BAKIŞ AÇISINDAN SATIŞ ELEMANI PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ VE KRİTER GELİŞTİRME”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 1, 2004, ss. 155-79.
Vancouver Özer LŞ. MÜŞTERİ BAKIŞ AÇISINDAN SATIŞ ELEMANI PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ VE KRİTER GELİŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2004;22(1):155-79.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.