İşletmelerin faaliyetlerini sürdürürken değişime açık olabilen, yenilikçi bir yapıya sahip,
çalışanlarına değer veren ve müşteri memnuniyetini ön planda tutan, organizasyonun sağlıklı
bir şekilde ilerlemesini sağlayacak yöneticilerin varlığı önemlidir. Bu çalışmada, işletmelerde
çalışan yöneticilerin kullandıkları çatışma yönetim stilleri ile duygusal zeka seviyeleri
arasındaki ilişki incelenmektedir. Bu amaç doğrultusunda, araştırma İstanbul ilinde 435 alt,
orta ve üst düzey yönetici üzerinde gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda,
yöneticilerin astları ile girdikleri çatışmalarda kullandıkları çatışma yönetim stilleri ile
duygusal zeka seviyeleri arasında pozitif ilişkiler tespit edilmiştir.
Çatışma Çatışma Yönetimi Çatışma Yönetim Stilleri Duygusal Zeka
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |