Kısa Bildiri
BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİSİ VE EMPATİ DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2017, II. Ulusal Sağlık Bilimleri Kongre Kitabı, 78 - 78, 13.03.2017

Öz










Giriş ve Amaç: Etkili iletişim kurabilme hemşirelik lisans programı yeterlikleri arasında ilk
sıralarda yer alır. Etkili iletişimin en temel becerilerinden biri ise empati kurabilmektir. Bu
çalışma hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerileri ile empati düzeyleri arasındaki ilişkiyi
belirlemek amacıyla yapılmıştır.


Yöntem: Tanımlayıcı nitelikte olan bu araştırma hemşirelik bölümünde öğrenim gören ve
araştırmaya katılmayı kabul eden 332 öğrenci oluşturmuştur.


Bulgular: Yaş ortalaması 20,40±1,58 (18-29 yıl) olan öğrencilerin %93,1’i kadın olup %28’i
birinci
sınıf, %27,7’si ikinci sınıf, %23,5’i üçüncü sınıf ve %20,8’i dördüncü sınıfta öğrenim
görmektedir. En yüksek 200 puan alınabilen İletişim Becerileri Envanterinden katılımcıların
aldıkları
puan ortalaması 99,63±17,61 olarak bulunmuş olup iletişim becerilerinin orta
düzeyde
olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin öğrenim düzeyleri ile iletişim becerileri
envanterinden
aldıkları puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık
bulunmuştur(p<0,001). Yapılan
ileri analizlerde birinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin
iletişim
becerileri envanterinden aldıkları puan ortalamasının üçüncü ve dördüncü sınıfta
öğrenim
görenlerden istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek olduğu görülmüştür
(p<0,01). İkinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin iletişim becerileri envanterinden aldıkları
puan ortalaması dördüncü sınıfta öğrenim görenlerden istatistiksel olarak anlamlı derecede
yüksek
bulunmuştur (p<0,01). Öğrencilerin Temel Empati Ölçeği toplam puan ortalaması
72,16±9,03 olup; alt boyutlarından en yüksek 45 puan alınabilen bilişsel empati alt boyutu
puan
ortalaması 32,77±4,93,en yüksek 55 puan alınabilen duygusal empati alt boyutu puan
ortalaması 39,40±5,98 bulunmuştur. İletişim becerisi ve empati düzeyleri arasında negatif
yönde
anlamlı bir ilişki bulunmuştur ( p<0,05).


Sonuç: Öğrencilerin sınıf düzeyi ilerledikçe iletişim becerilerinde bir gelişme olmadığı,
empati düzeylerinde ise çok düşük düzeyde artış olduğu görülmüştür. Sağlık hizmetlerinde
iletişim dersinde iletişim becerilerini daha etkili kazandırabilecek öğrenme öğretme yöntem
ve tekniklerinin
kullanılması önerilmiştir. 




Kaynakça

  • HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİSİ VE EMPATİ DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ
Yıl 2017, II. Ulusal Sağlık Bilimleri Kongre Kitabı, 78 - 78, 13.03.2017

Öz

Kaynakça

  • HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİSİ VE EMPATİ DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Poster Bildiri
Yazarlar

Ayşe Dost

Yayımlanma Tarihi 13 Mart 2017
Gönderilme Tarihi 19 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 II. Ulusal Sağlık Bilimleri Kongre Kitabı

Kaynak Göster

APA Dost, A. (2017). HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİSİ VE EMPATİ DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal78-78.