Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Akademik Motivasyon Düzeylerinin Bölüm ve Sınıf Değişkenlerine Göre İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 7, 31.12.2019

Öz

Bu çalışmanın
amacı beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin sınıf ve bölüm
değişkenlerine göre akademik motivasyon düzeylerinin incelenmesidir. Çalışma
grubunu Siirt Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören
107’si (%44,8) kadın ve 132’si (%55,2) erkek toplamda 239 öğrenci
oluşturmaktadır.  Veri toplama aracı
olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu ve
öğrencilerin akademik motivasyon düzeylerini ölçmek için Vallerand
ve arkadaşları (1992)  tarafından geliştirilen
ve  Karagüven (2012) tarafından Türkçe’ye
uyarlanan Akademik Motivasyon Ölçeği
(AMÖ) kullanılmıştır.
Verilerin analizi aşamasında ikiden
fazla grupların karşılaştırılmasında ANOVA testi kullanılmıştır. Çalışmanın
sonucunda, bölüm değişkeni açısından akademik motivasyon ölçeğinin bilmeye
yönelik içsel motivasyon alt boyutunda, uyarım
yaşamaya yönelik içsel motivasyon alt boyutunda ve içe yansıyan dışsal motivasyon alt boyutunda anlamlı
farklılık görülmemiştir P>0,05, başarıya yönelik
içsel motivasyon alt boyutunda, belirlenmiş
dışsal motivasyon alt boyutunda,  dışsal
motivasyon- dış düzenleme alt boyutunda ve motivasyonsuzluk alt boyutunda
anlamlı farklılık görülmüştür p<0,05. 
Sınıf değişkeni açısından akademik motivasyon ölçeği alt boyut puanlarında
anlamlı farklılık görülmemiştir p>0,05. 

Kaynakça

  • Amrai, K. ve Ark. (2011). The relationship between academic motivation and academic achievement students, Procedia Social and Behavioral Sciences 15 (2011) 399–402.
  • Brouse, C.H. ve Ark. 2010). College students’ academic motivation: Differences by gender, class, and source of payment, College Quarterly, Volume 13 Number 1, page 1-10.
  • Yurt, E., Bozer, N.E. ( 2015) Akademik Motivasyon Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması, Gaziantep University Journal of Social Sciences 14(3):669-685 ISSN: 2149-5459
  • Lee, E. (2005) The Relationship of Motivation and Flow Experience to Academic Procrastination in University Students, The Journal of Genetic Psychology, 166:1, 5-15.
  • Karagüven, M. H. (2012). Akademik motivasyon ölçeğinin Türkçeye adaptasyonu. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4), 2599-2620.
  • Çakır, E. (2006). Anadolu öğretmen liselerinde okuyan öğrencilerin depresyon ve motivasyon düzeyleri, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Kızılet, T. (2010). Drama ve diksiyon öğretiminin spor eğitimcisi adayı öğrencilerin mesleki yeterliliklerine etkisi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
  • Alemdağ, C., Öncü, E., Yılmaz, A.K. (2014). Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının Akademik Motivasyon ve Akademik Öz-Yeterlikleri, Spor Bilimleri Dergisi, Hacettepe Journal of Sport Sciences, 25 (1), 23–35.
  • Özbek, O. (2019). Akademik Motivasyon Ve Okul İmajı İlişkisi, Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (2), 150-162.
  • Terlemez, B., Dilek, Ş., Filiz, D. (2015). Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Akademik Motivasyon Düzeyleri, Pamukkale Journal Of Eurasian Socioeconomic Studies, Vol. 2, No. 2, 2015, pp. 67-78
  • Taşkın, Y.O. (2016). Öğretmen Adaylarının Değer Yönelimleri ile Akademik Motivasyonları Arasındaki İlişki, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale
  • Erdem, D. (2019). Spor Bilimleri Fakültesi İle Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Akademik Motivasyon Düzeylerinin İncelenmesi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi
Yazarlar

Sultan Yavuz Eroğlu 0000-0001-5875-2836

Erdem Eroğlu

Veysel Ekinci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yavuz Eroğlu, S., Eroğlu, E., & Ekinci, V. (2019). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Akademik Motivasyon Düzeylerinin Bölüm ve Sınıf Değişkenlerine Göre İncelenmesi. Uluslararası Spor Bilimleri Öğrenci Çalışmaları, 1(1), 1-7.