Bu çalışmanın
amacı beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin sınıf ve bölüm
değişkenlerine göre akademik motivasyon düzeylerinin incelenmesidir. Çalışma
grubunu Siirt Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören
107’si (%44,8) kadın ve 132’si (%55,2) erkek toplamda 239 öğrenci
oluşturmaktadır. Veri toplama aracı
olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu ve
öğrencilerin akademik motivasyon düzeylerini ölçmek için Vallerand
ve arkadaşları (1992) tarafından geliştirilen
ve Karagüven (2012) tarafından Türkçe’ye
uyarlanan Akademik Motivasyon Ölçeği
(AMÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizi aşamasında ikiden
fazla grupların karşılaştırılmasında ANOVA testi kullanılmıştır. Çalışmanın
sonucunda, bölüm değişkeni açısından akademik motivasyon ölçeğinin bilmeye
yönelik içsel motivasyon alt boyutunda, uyarım
yaşamaya yönelik içsel motivasyon alt boyutunda ve içe yansıyan dışsal motivasyon alt boyutunda anlamlı
farklılık görülmemiştir P>0,05, başarıya yönelik
içsel motivasyon alt boyutunda, belirlenmiş
dışsal motivasyon alt boyutunda, dışsal
motivasyon- dış düzenleme alt boyutunda ve motivasyonsuzluk alt boyutunda
anlamlı farklılık görülmüştür p<0,05.
Sınıf değişkeni açısından akademik motivasyon ölçeği alt boyut puanlarında
anlamlı farklılık görülmemiştir p>0,05.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
International Sport Science Student Studies © 2019 is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International