Bu araştırmanın temel amacı fen ve teknoloji öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada örneklem alma yoluna gidilmemiş olup 2012-2013 bahar yarıyılında İnönü Üniversitesi’nde eğitim gören fen ve teknoloji eğitimi öğrencilerinin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmaya 278 öğrenci katılmıştır. Bu araştırmada veri toplamak için Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüven Ölçeği (TPABÖGÖ) kullanılmıştır. Katılımcıların veri toplama aracından aldıkları puanların öğrenim türü ve cinsiyet değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesinde bağımsız gruplar için t testi kullanılmıştır. Sınıf düzeyi açısından yapılan analizlerde ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmaya ilişkin bulgular incelendiğinde fen ve teknoloji öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven düzeyleri tüm boyutlarda anlamlı bir farklılık göstermediği, öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven düzeylerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB), Teknolojik Pedagojik Bilgisi (TPB) ve Teknolojik Alan Bilgisi (TAB) boyutlarında anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Özgüven Düzeylerinin, Teknolojik Bilgisi (TB) ve Teknolojik Pedagojik Özgüven Ölçeği (TPABÖ) düzeylerinde anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi, Özgüven, Fen ve Teknoloji, Öğretmen Adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Bilimler, Disiplinler Arası |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Başvuru Tarihi | 11 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 18 Haziran 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 7, Sayı 2 |
APA | Birhanlı, A. & Gündüz, R. (2021). Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüven Düzeylerinin İncelenmesi . International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal , 7 (2) , 27-40 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iaaoj/issue/60800/950923 |
Dergimizin Tarandığı İndeksler
International Anatolia Academic Online Journal / Sosyal Bilimler Dergisi
e-ISSN 2148-3175