BibTex RIS Kaynak Göster

MADDE YANIT TEORİSİ İLE ÜNİVERSİTEYE GEÇİŞ DENEME SINAVINA GİREN ÖĞRENCİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 0 - 6, 01.05.2015

Öz

Madde yanıt teorisi kategorik olarak puanlanmış maddelerin kümesini bireylerin davranışları ile ilişkilendiren istatistiksel bir model sınıfıdır. Klasik test teorisinin açıklayamadığı, bireylerden bağımsız madde puanlaması ve maddelerden bağımsız yetenek ölçümlerini elde etme olanağı sağlamıştır. Yani madde yanıt teorisine göre, ölçülen yeteneğin hem seçilen maddelerden hem de testi cevaplayan kişilerin performansından bağımsız olduğu öne sürülmektedir. Madde yanıt teorisinde bir testin özelliklerini testi uygulamadan önce kestirmek mümkündür. Genellikle klasik test teorisine göre daha üstündür.Aynı zamanda madde yanıt teorisi, klasik test teorisine göre daha güçlü varsayımlar gerektirir. Bu çalışmada bir üniversiteye geçiş deneme sınavından elde edilen veriler, madde yanıt teorisi ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, madde zorluk parametreleri, madde ayırıcılık parametreleri ve kişi yetenekleri incelenmiştir.

USE OF ITEM RESPONSE THEORY ON UNIVERSITY ENTRANCE PILOT EXAM FOR EVALUATING THE STUDENTS ABILITY

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1, 0 - 6, 01.05.2015

Öz

Item response theory is a statistical model class that associate item cluster that a rescored as
categorical with an individual's behavior. Item response theory provides to obtain independent item
scoring and independent item ability observation sindividually. According to item response theory, it is
possible to predict the characteristics of test before applying the test. Therefore, item response theory is
superior to classical test theory. In other word, according to the item response theory it is proposed that
them easuredability is independently of both performance of people that are responded the test and the
items that are selected. However, item response theory is required more powerful assumptions the
classical test theory.
Inthisstudy, data obtained from university entrance pilot exam was analyzed with item response
theory. Parameters of item difficulty, parameters of item discrimination, item characteristic curve
sandabilities of person analyses are explored.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22PH93DK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tuba Koç Bu kişi benim

Mehmet Ali Cengiz Bu kişi benim

Haydar Koç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koç, T., Cengiz, M. A., & Koç, H. (2015). MADDE YANIT TEORİSİ İLE ÜNİVERSİTEYE GEÇİŞ DENEME SINAVINA GİREN ÖĞRENCİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. International Anatolia Academic Online Journal Sciences Journal, 3(1), 0-6.