Küreselleşen dünyada işletmelerin pazarda rekabet üstünlüğü sağlamak
amacıyla toplumsal konulara yönelmeleri bir gereklilik haline gelmiştir.
Günümüzde işletmeler yaptıkları halkla ilişkiler çalışmalarını kimi zaman
kurumsal sosyal sorumluluk başlığı altında kimi zaman da sosyal pazarlama
biçiminde gerçekleştirerek topluma sunmaktadırlar. Bu iki kavram farklı
özellikleri bünyesinde barındırmasına rağmen işletmeler sözkonusu
çalışmalarda kavramlar arasındaki farklılığı göz ardı etmektedirler Bunun da en
önemli nedeni toplumdaki bireylerin kurumların gerçekleştirdiği projelerin
çoğunu „Kurumsal sosyal sorumluluk projesi“ olarak algılaması ve sosyal
pazarlama ile ilgili ön bilgilerinin bulunmamasıdır.
Bu araştırmada kurumsal sosyal sorumluluk ve sosyal pazarlama
kavramları hakkında geniş bir literatür taraması yapılarak kavramların
özellikleri karşılaştırılacak, sözkonusu iki kavramın arasındaki ayrım
irdelenecek ve Türkiye’de yapılmış olan iki örnek proje ele alınarak bu
projelerin hangi halkla ilişkiler uygulaması çerçevesinde değerlendirilmesi
gerektiği ortaya konmaya çalışılacaktır.
Sosyal pazarlama Kurumsal sosyal sorumluluk Halkla ilişkiler
In a world that is rapidly globalizing, it has become necessary to turn
towards social issues in order to maintain competitive superiority in the market.
Nowadays, corporations carry out their public relations practices and present
them to the public under the names of either corporate social responsibility or
social marketing. These two concepts hold different characteristics even though
corporations tend to ignore the differences. The most important reason for this
is the fact that the population does not have preliminary information regarding
social marketing and perceive the projects realized by corporations as
“corporate social responsibility”.
In this research, an in depth literary search has been conducted to
compare and examine the different characteristics of corporate social
responsibility and social marketing. Two example projects carried out in Turkey
will be thoroughly analyzed in order to understand under which public relations
practice they need to be assessed.
Social marketing Corporate social responsibility Public relations
Diğer ID | JA79FJ89BY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 8 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)