Yapılandırmacı yaklaşım üzerine kurulu olan sosyal bilgiler eğitiminde,
tarih konularının öğretiminde öğrencilerin geçmiş zamanları ve tarihi olayları
ezberlemeleri değil tarihsel anlama ve tarihsel düşünme becerilerini geliştirmek
hedeflenir. Bu amaçların gerçekleşmesine katkıda bulunabilecek ve sosyal
bilgiler konularının öğretiminde kullanılabilecek alternatif öğrenme
ortamlarından birisi müzelerdir. Bu araştırma, ilköğretim öğrencilerinin müze
gezilerine ve müzelerin sosyal bilgiler öğretiminde kullanılmasına ilişkin görüş
ve değerlendirmelerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışma nicel
araştırma yöntemleri kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmanın örneklem grubu, A
Büyükşehir ilinin üç ilçesinde yer alan altı ilköğretim okulunda 6., 7. ve 8.
sınıflarda öğrenim gören 210 öğrenciden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında
5’li Likert ölçeği içeren bir anket kullanılmış, elde edilen veriler SPSS 15,0
bilgisayar programı ile çözümlenmiştir. Verilerin analizi sonucu, öğrencilerin
büyük bir kısmının bilgi, görsellik ve genel kültür açısından müze gezilerinin
kendilerine çok yarar sağladığını, müzelerin tarihsel düşünme becerilerinin
gelişimine katkı sağladığını, tarih, coğrafya ve genel kültür alanında kendilerini
geliştirmelerine yardım ettiğini düşündükleri ve sosyal bilgiler öğretiminde müze
gezilerinin düzenlenmesinin gerekli olduğuna inandıkları tespit edilmiştir.
Öğrencilerin müze gezilerine yönelik algılarının olumlu olması dolayısıyla,
müzelerin sosyal bilgiler ve tarih konularının öğretiminde etkin olarak
kullanılmasına ilişkin öneriler yapılmıştır.
Müze eğitimi sosyal bilgiler tarih eğitimi öğrenci algıları ilköğretim
Diğer ID | JA42ZJ75MY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 9 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)