Yarı deneysel desene sahip bu araştırmada, geleneksel öğretim yaklaşımı
ile bağlam temelli öğretim yaklaşımının, bağıntı konusunda öğrencilerin
başarıları üzerindeki etkisi karşılaştırmak amaçlanmıştır. Bu amaç
doğrultusunda, İstanbul’da bulunan bir devlet lisenin 2010-2011 eğitim öğretim
yılında 9.sınıfına kayıtlı olan 80 öğrenci deney ve kontrol grubu olarak
seçilmiştir. Deney grubuna bağlam temelli, kontrol grubuna ise geleneksel
öğretim ile bağıntı konusu anlatılmıştır. Konu anlatımı bitiminde her iki
gruptaki öğrencilere, araştırmacılar tarafından hazırlanan “Bağıntı öğrenme
testi” son test olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin testten aldıkları puanlar, nicel
veri olarak SPSS17.0 istatistik paket programı aracılığıyla karşılaştırılmıştır.
Elde edilen sonuçlara göre, bağlam temelli öğretimle bağıntı konusunu öğrenen
öğrencilerin testin genelinde daha başarılı oldukları görülmüştür.
Diğer ID | JA76NR93DJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 11 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)