BibTex RIS Kaynak Göster

BAĞINTI KONUSUNDA BAĞLAM TEMELLİ İLE GELENEKSEL ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARI ÜZERİNDE ETKİLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 11, 127 - 148, 01.09.2011

Öz

Yarı deneysel desene sahip bu araştırmada, geleneksel öğretim yaklaşımı
ile bağlam temelli öğretim yaklaşımının, bağıntı konusunda öğrencilerin
başarıları üzerindeki etkisi karşılaştırmak amaçlanmıştır. Bu amaç
doğrultusunda, İstanbul’da bulunan bir devlet lisenin 2010-2011 eğitim öğretim
yılında 9.sınıfına kayıtlı olan 80 öğrenci deney ve kontrol grubu olarak
seçilmiştir. Deney grubuna bağlam temelli, kontrol grubuna ise geleneksel
öğretim ile bağıntı konusu anlatılmıştır. Konu anlatımı bitiminde her iki
gruptaki öğrencilere, araştırmacılar tarafından hazırlanan “Bağıntı öğrenme
testi” son test olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin testten aldıkları puanlar, nicel
veri olarak SPSS17.0 istatistik paket programı aracılığıyla karşılaştırılmıştır.
Elde edilen sonuçlara göre, bağlam temelli öğretimle bağıntı konusunu öğrenen
öğrencilerin testin genelinde daha başarılı oldukları görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA76NR93DJ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlyas Yavuz Bu kişi benim

İbrahim Kepceoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2011
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Yavuz, İ., & Kepceoğlu, İ. (2011). BAĞINTI KONUSUNDA BAĞLAM TEMELLİ İLE GELENEKSEL ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARI ÜZERİNDE ETKİLERİNİN İNCELENMESİ. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 3(11), 127-148.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png