Bu çalşmann amac hizmet üreten üniversitelerin en önemli parçalarndan biri olan
araştrma görevlilerinin çalşma ortamlarnda motivasyonlarn sağlayan faktörlerin
önem derecelerinin belirlenmesidir. Sosyo-ekonomik faktörler, öğrenci ve diğer
akademisyenlerle olan iletişim ve kurduklar ilişkiler, çalşlan ortamda sunulan
koşullar, kurumun sağladğ sosyal imkanlar, işin kendisine ait faktörler, başar
duygusunun hissettirilmesine yönelik duygular, iş ortamnda kabul görülme ve
çalşma ortamnn sahip olduğu yönetim tarz gibi faktörler motivasyonu ve iş
tatminini etkilediği belirlenen faktörler olarak çalşmann konusu olmuştur.
Çukurova Üniversitesi’nin en fazla öğrenci says ve ders yoğunluğuna sahip
fakültelerinden olan İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesine bağl bölümlerdeki tüm
araştrma görevlileri üzerinde gerçekleştirilen çalşmada çok kriterli karar verme
tekniklerinden biri olan Chang’in Genişletilmiş Analiz Yöntemine Dayal Bulank
Analitik Hiyerarşi Süreci (BAHS) modellemesinden yararlanlarak motivasyonel
faktörler üzerinde bir değerlendirme yaplmştr. Dilsel değişkenlerin kullanldğ
çalşma eldeki kesin olmayan verilerin güvenirliğini artrarak 36 farkl karar
vericinin genel bir değerlendirmede bulunmasna olanak sağlamştr. Ortaya çkan
sonuca göre araştrma görevlilerinin motivasyonlarn etkileyen faktörler arasnda
en ağr basan faktörler kümesinde çalşma koşullar, işin kendisi ve elde edilen
başar duygusu yer alrken; hemen ardndan 2. önem kümesinde ise sosyoekonomik
koşullar, çalşma ortamnda görülen kabul ve yönetim tarz gelmiştir.
Çalşma arkadaşlar, öğrenciler ve üstler ile kurulan ilişki ve iletişim ise tek bir
eleman olarak 3.önem kümesinde değerlendirilirken, motivasyonu en az tetikleyen
faktör kurumun sağladğ sosyal imkanlar olarak tespit edilmiştir.
motivasyon araştırma görevlisi genişletilmiş analiz yöntemine dayalı bulank analitik hiyerarşi süreci
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 32 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)