Marka, ürün, hizmet veya kavramlardan açıkça ayırt edilen, kolayca iletilebilen
ve genellikle pazarlanabilen bir ürün, hizmet veya konsepttir. Ayrıca marka,
bir şirketin, organizasyonun veya bireyin onu deneyimleyen kişiler tarafından
algılanma şeklidir. Marka bağlılığı ise tüketicinin sadece bulunduğu zamanda
değil, ilerleyen zamanlarda da aynı markaya karşı olan olumlu tutumları sebebi
ile o markayı diğerlerinden daha sık satın almaya devam etmesidir. Bu çalışmanın
temel amacı satış sonrası müşteri hizmetleri ile marka bağlılığı arasındaki ilişkiyi
ortaya koymaktır. Bu araştırmada satış sonrası müşteri hizmetlerinin marka
bağlılığı üzerinde etkisini ölçebilmek için cep telefonu kullanıcıları örneklem
olarak seçilmiştir. Çalışma kapsamında örneklem olarak belirlenen İstanbul Aydın
Üniversitesi öğrencileri arasında yapılan anket sonucunda, satış sonrası müşteri
hizmetlerinin marka bağlılığını olumlu yönde etkilediği ortaya çıkmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 16 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 12 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)