İnternet, işletme faaliyetlerinde verimliliği artırarak işletmelere önemli rekabet avantajı sağlamaktadır. Bu çalışma kapsamında; Türkiye için stratejik bir sektör olan hazır giyim sektöründeki işletmelerin interneti; iletişim, bilgi arama, bilgi yayma (paylaşma) ve pazarlama gibi faaliyetlerinde kullanımları incelenmiştir. Araştırma kapsamında İSO (İstanbul Sanayi Odası)’ya üye 103 hazır giyim işletmesinden anket tekniği kullanılarak veri toplanmıştır. Toplanan verilerin analizinden; hazır giyim işletmelerinin interneti; iletişim ve bilgi arama amacıyla her zaman, bilgi paylaşma amacıyla sık sık, pazarlama amacıyla bazen kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca; işletmelerin interneti iletişim amacıyla; genellikle müşteriler, tedarikçiler ve toptancılarla iletişimde daha fazla kullandıkları, bilgi arama amacıyla interneti; ürün trendleri, yeni teknolojiler (makine, aparat, donanım vb.) ve yeni ürünler hakkında bilgi edinme amacıyla öncelikli olarak kullandıkları, bilgi paylaşma amacıyla interneti; personel ilanı, tanıtım ve toptancı-perakendecilere bilgi sağlama amacıyla öncelikli olarak tercih ettikleri ve pazarlama amacıyla interneti; ürün satışı, dağıtımı ve ihracatında daha fazla tercih ettikleri sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak ise; hazır giyim işletmelerinin özellikle pazarlama ve ardından bilgi paylaşımında interneti yeterince kullanamadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Hazır Giyim İşletmeleri, İnternet Kullanımı, İletişim, Bilgi Arama, Bilgi Yayma (Paylaşma), Pazarlama
The internet provides significant competitive advantages to establishments by
increasing the efficiency of businesses’ activities. In this study, a four-factor scale
was developed to measure to what degree apparel establishments use the internet
for vital business activities such as communication, information searching,
information sharing, and marketing. The scale was applied to 103 apparel
establishments, which are members of the Istanbul Chamber of Industry (ISO). The
analysis of the data obtained using the scale showed that apparel establishments
used the internet always for communication and information searching, often
for information sharing, and sometimes for marketing. Also, the establishments
were found to use the internet to communicate with customers, suppliers, and
wholesalers under the communication category; to obtain information about new
technologies and new products under the information sharing category; to publish
job postings, promote their products, and share information with wholesalers and
retailers under the information sharing category; and for sales, distribution, and
export under the marketing category. On a general note, it was concluded that the
apparel establishments did not use the internet on a sufficient level for marketing
and information sharing in particular.
Apparel, Internet, Communication, Information Searching, Information Sharing, Marketing
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 12 Sayı: 3 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)