Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pre-service Teachers’ Attitudes Toward the Effect of Mobile Learning

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 113 - 129, 21.04.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı bilişim teknolojileri öğretmenliği (bilgisayar öğretmenliği) adaylarının mobil öğrenmeye yönelik tutumlarını cinsiyet, akıllı telefona sahip olma, mobil telefondan internet kullanma, mobil öğrenme hakkında bilgisi, mobil öğrenme uygulamalarını kullanma ve mobil öğrenme uygulamalarını kullanma istekliliği gibi bazı bağımsız değişkenler açısından incelemektir. Çalışmanın örneklemini 2011 güz döneminde bilgisayar ve öğretim teknolojileri lisans programında öğrenim gören 219 bilişim teknolojileri öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcılardan veri toplamak amacı ile “üniversite eğitiminde mobil öğrenmenin etkileri” başlıklı tutum ölçeği kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarına göre, bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının tutumları cinsiyet, akıllı telefona sahip olma, mobil telefondan internet kullanma ve mobil öğrenme hakkında bilgiye sahip olma gibi değişkenlere göre anlamlı bir fark göstermektedir.

Kaynakça

  • [1] Alvarez, C., Alarcon, R. and Nussbaum, M. (2011). Implementing Collaborative Learning Activities in The Classroom Supported by one-to-one Mobile Computing: A Design-based Process. The Journal of Systems and Software 84, 1961– 1976. [2] Ateş, V.(2011). Mobil Teknolojilerin Eğitim Sürecine Katkılarının İncelenmesi ve Sayısal Tasarım Dersine Yönelik m-Öğrenme Uygulaması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi/ Bilişim Enstitüsü. Ankara. [3] Avenoğlu, B. (2005). Using Mobile Communication Tools in Web Based Instruction.(Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü. Ankara. [4] Borcea C., and Iamnitchi. A. (2008). P2P Systems Meet Mobile Computing: A Community-Oriented Software Infrastructure for Mobile Social Applications, SelfMan 2008, Proceedings of the Workshop on Decentralized Self Management for Grids, P2P, and User Communities, Isola di San Servolo (Venice), Italy. [5] Çakır, H. (2011). Mobil Öğrenmeye İlişkin Bir Yazılım Geliştirme ve Değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (40), 01-09. [6] Corlett, D.,Sharples, M., Bull, S., Chan, T. (2005). Evaluation of A Mobile Learning Organizer for University Students. Journal of Computer Assisted Learning. 21(3), pp 162-170. [7] Dearnley, C.,Haigh, J., Fairhall, J. (2007).Using Mobile Technologies For Assessment and Learning in Practice Settings: A Case Study. Nurse Education in Practice, 8(3), 197–204. [8] Echeverría, A., Nussbaum, M., Felipe, Calderón, J. P., Bravo, C., Infante, C., Vásquez, A. (2012). Face-to-face Collaborative Learning Supported by Mobile Phones. Interactive Learning Environments 19 (4), 351-363. [9] Hoskyns-Long, G. E. (2009). Trends in Mobile Learning: A Study of The Adoption of Podcasting as A Learning Tool ATA Community College. Doctorate Thesis. Capella University. UMI Number: 3359056 [10] Keskin, N. (2010). Mobil Öğrenme Teknolojileri ve Araçları. Akademik Bilişim 2010. Muğla. [11] Keskin, N. (2011). Akademisyenler İçin Bir Mobil Öğrenme Sisteminin Geliştirilmesi ve Sınanması. (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir. [12] Kıcı, D. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Mobil Öğrenmenin Üniversite Eğitimindeki Etkisi Konusundaki Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. International Conference on New Trends in Educationa nd Their Implications, 11-13 November. Antalya. [13] Kışla, T., Bayburt, E., Sarsar, F., Arıkan, D. (2009). Mobil Öğrenme Ortamlarının Öğrenci Başarılarına Etkisi. International Computer and Instructional Technology Symposium. Trabzon. [14] Korkmaz, M. (2010). Probleme Dayalı Mobil Öğrenmenin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul. [15] Kuşkonmaz, H. (2011). İlköğretim Okullarındaki Öğretmenlerin Mobil Öğrenmeye Yönelik Algı Düzeylerinin Belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul. [16] Leung, C.,Chan, Y. (2003). Mobile Learning: A New Paradigm in Electronic Learning. The 3rd IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT’03) 0-7695-1967-9/03 2003 IEEE. 9-11 July, Athens, Greece [17] Motiwalla, F. (2007). Mobile learning: A framework and evaluation. Computers & Education, 49 (3), 581–596. [18] Özcan, A. (2008). Cep Bilgisayarları (PDA) İçin Bir Mobil Öğrenme Ortamı Tasarım ve Uygulaması.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Muğla Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü. Muğla. [19] Peng, H., Su, Y-J, Chou, C., Tsai, C-C (2009). Ubiquitous Knowledge Construction: Mobile Learning Re-defined and a Conceptual Framework. Innovations in Education and Teaching International. 46(2), 171–183. [20] Sanagustı´n, M. P., Gonzalez, G.R., Leo, D. H., Organero, M. M., Santos, P., Blat, J., Kloos, C. D. (2012). Discovering The Campus Together: A Mobile and Computer-based Learning Experience. Journal of Network and Computer Applications 35 (2012) 176–188. [21] Seppälä, P.,and Alamäki, H. (2003). Mobile Learning in Teacher Training. Journal of Computer Assisted Learning, 19 (3), 330-335. [22] Seppälä, P.,Sariola, J. And Kynäslahti, H. (2002). Mobile Learning in Personnel Training of University Teachers. The IEEE International Workshop on Wireless and Mobile Technologies in Education (WMTE’02) 0-7695-1706-4/02, IEEE. August 29-30. Växjö, Sweden. [23] Sharples, M., Corlett, D. and Westmancott, O. (2002).The Design and Implementation of a Mobile Learning Resource. Personal and Ubiquitous Computing, 6 (3), 220–234. [24] Tanrıverdi, M. (2011). E-Öğrenmeye Destek Amaçlı Mobil Öğrenme Uygulaması Geliştirme ve Etkilerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi/Bilişim Enstitüsü. Ankara. [25] Trifonova, A. (2003). Mobile Learning-Review Of The Literature. Technical Report # DIT-03-009. Department of Information and Communication Technology, University of Trento. Retrieved February 2012 from http://eprints.biblio.unitn.it/ archive/00000359/01/009.pdf [26] Uzunboylu, H.,Cavus, N. and Ercag, E. (2009). Using Mobile Learning to Increase Environmental Awareness. Computers & Education. 52 (2009) 381–389. [27] Yeniad, M. (2006). Uzaktan Eğitimde Kullanmak Üzere WEB Tabanlı Bir Portal Geliştirme. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana [28] Yılmaz, Y. (2011). Mobil Öğrenmeye Yönelik Lisansüstü Öğrencilerinin ve Öğretim Elemanlarının Farkındalık Düzeylerinin Araştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir
Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 113 - 129, 21.04.2015

Öz

Kaynakça

  • [1] Alvarez, C., Alarcon, R. and Nussbaum, M. (2011). Implementing Collaborative Learning Activities in The Classroom Supported by one-to-one Mobile Computing: A Design-based Process. The Journal of Systems and Software 84, 1961– 1976. [2] Ateş, V.(2011). Mobil Teknolojilerin Eğitim Sürecine Katkılarının İncelenmesi ve Sayısal Tasarım Dersine Yönelik m-Öğrenme Uygulaması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi/ Bilişim Enstitüsü. Ankara. [3] Avenoğlu, B. (2005). Using Mobile Communication Tools in Web Based Instruction.(Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü. Ankara. [4] Borcea C., and Iamnitchi. A. (2008). P2P Systems Meet Mobile Computing: A Community-Oriented Software Infrastructure for Mobile Social Applications, SelfMan 2008, Proceedings of the Workshop on Decentralized Self Management for Grids, P2P, and User Communities, Isola di San Servolo (Venice), Italy. [5] Çakır, H. (2011). Mobil Öğrenmeye İlişkin Bir Yazılım Geliştirme ve Değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (40), 01-09. [6] Corlett, D.,Sharples, M., Bull, S., Chan, T. (2005). Evaluation of A Mobile Learning Organizer for University Students. Journal of Computer Assisted Learning. 21(3), pp 162-170. [7] Dearnley, C.,Haigh, J., Fairhall, J. (2007).Using Mobile Technologies For Assessment and Learning in Practice Settings: A Case Study. Nurse Education in Practice, 8(3), 197–204. [8] Echeverría, A., Nussbaum, M., Felipe, Calderón, J. P., Bravo, C., Infante, C., Vásquez, A. (2012). Face-to-face Collaborative Learning Supported by Mobile Phones. Interactive Learning Environments 19 (4), 351-363. [9] Hoskyns-Long, G. E. (2009). Trends in Mobile Learning: A Study of The Adoption of Podcasting as A Learning Tool ATA Community College. Doctorate Thesis. Capella University. UMI Number: 3359056 [10] Keskin, N. (2010). Mobil Öğrenme Teknolojileri ve Araçları. Akademik Bilişim 2010. Muğla. [11] Keskin, N. (2011). Akademisyenler İçin Bir Mobil Öğrenme Sisteminin Geliştirilmesi ve Sınanması. (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir. [12] Kıcı, D. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Mobil Öğrenmenin Üniversite Eğitimindeki Etkisi Konusundaki Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. International Conference on New Trends in Educationa nd Their Implications, 11-13 November. Antalya. [13] Kışla, T., Bayburt, E., Sarsar, F., Arıkan, D. (2009). Mobil Öğrenme Ortamlarının Öğrenci Başarılarına Etkisi. International Computer and Instructional Technology Symposium. Trabzon. [14] Korkmaz, M. (2010). Probleme Dayalı Mobil Öğrenmenin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul. [15] Kuşkonmaz, H. (2011). İlköğretim Okullarındaki Öğretmenlerin Mobil Öğrenmeye Yönelik Algı Düzeylerinin Belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul. [16] Leung, C.,Chan, Y. (2003). Mobile Learning: A New Paradigm in Electronic Learning. The 3rd IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT’03) 0-7695-1967-9/03 2003 IEEE. 9-11 July, Athens, Greece [17] Motiwalla, F. (2007). Mobile learning: A framework and evaluation. Computers & Education, 49 (3), 581–596. [18] Özcan, A. (2008). Cep Bilgisayarları (PDA) İçin Bir Mobil Öğrenme Ortamı Tasarım ve Uygulaması.(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Muğla Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü. Muğla. [19] Peng, H., Su, Y-J, Chou, C., Tsai, C-C (2009). Ubiquitous Knowledge Construction: Mobile Learning Re-defined and a Conceptual Framework. Innovations in Education and Teaching International. 46(2), 171–183. [20] Sanagustı´n, M. P., Gonzalez, G.R., Leo, D. H., Organero, M. M., Santos, P., Blat, J., Kloos, C. D. (2012). Discovering The Campus Together: A Mobile and Computer-based Learning Experience. Journal of Network and Computer Applications 35 (2012) 176–188. [21] Seppälä, P.,and Alamäki, H. (2003). Mobile Learning in Teacher Training. Journal of Computer Assisted Learning, 19 (3), 330-335. [22] Seppälä, P.,Sariola, J. And Kynäslahti, H. (2002). Mobile Learning in Personnel Training of University Teachers. The IEEE International Workshop on Wireless and Mobile Technologies in Education (WMTE’02) 0-7695-1706-4/02, IEEE. August 29-30. Växjö, Sweden. [23] Sharples, M., Corlett, D. and Westmancott, O. (2002).The Design and Implementation of a Mobile Learning Resource. Personal and Ubiquitous Computing, 6 (3), 220–234. [24] Tanrıverdi, M. (2011). E-Öğrenmeye Destek Amaçlı Mobil Öğrenme Uygulaması Geliştirme ve Etkilerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi/Bilişim Enstitüsü. Ankara. [25] Trifonova, A. (2003). Mobile Learning-Review Of The Literature. Technical Report # DIT-03-009. Department of Information and Communication Technology, University of Trento. Retrieved February 2012 from http://eprints.biblio.unitn.it/ archive/00000359/01/009.pdf [26] Uzunboylu, H.,Cavus, N. and Ercag, E. (2009). Using Mobile Learning to Increase Environmental Awareness. Computers & Education. 52 (2009) 381–389. [27] Yeniad, M. (2006). Uzaktan Eğitimde Kullanmak Üzere WEB Tabanlı Bir Portal Geliştirme. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana [28] Yılmaz, Y. (2011). Mobil Öğrenmeye Yönelik Lisansüstü Öğrencilerinin ve Öğretim Elemanlarının Farkındalık Düzeylerinin Araştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tarik Kışla

Bülent Çavaş

Muhittin Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kışla, T., Çavaş, B., & Şahin, M. (2015). Pre-service Teachers’ Attitudes Toward the Effect of Mobile Learning. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 113-129.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png