Bu araştırma, ilkokul öğretmenlerinin kişilik özellikleri ile mesleki
yeterlilikleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırmanın kişisel bilgi formundaki değişkenlerine ayrı ayrı bakılarak,
aralarında anlamlı bir fark olup olmadığı, her bir değişkene göre
açıklanmıştır. İlişkisel tarama modeli ile yapılan bu araştırmanın evrenini
İstanbul, örneklemini ise 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında görev yapan
Küçükçekmece ilçesindeki ilkokul öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışma
sürecinde Küçükçekmece ilçesinde görev yapan 169 kadın, 64 erkek
olmak üzere toplam 233 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama
aracı olarak; “Kişisel Bilgi Formu”, “On Maddeli Kişilik Ölçeği” ve
“Ohio Öğretmen Yetkinlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS
programı doğrultusunda tek yönlü varyans analizi (ANOVA), (Scheffe
testi, Tamhane’s T2 testi, bağımsız grup T testi, Pearson Çarpım Moment
Korelasyon Analizi, frekans, yüzde dağılımı, ve ilişki korelasyon analizi)
ile yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ilkokul öğretmenlerinin kişilik
özellikleri ile mesleki yeterlilikleri arasında istatistiksel olarak pozitif
anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)