Bu çalışmanın amacı, göç almış bölgelerde çalışan branş öğretmenlerinin
iş doyumu düzeylerini belirlemek, göçle birlikte ortaya çıkan sorunlar ile
öğretmenlerin iş doyumuna etkilerini incelemektir. Çalışmaya İstanbul
ili Sultangazi ilçesinde devlet okullarında görev yapan 216 öğretmen
ve eğitim yöneticisi katılmıştır. Araştırma verileri Minnesota İş Doyum
Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde varsayımlar kontrol
edildikten sonra parametrik olan istatistik analiz yöntemleri kullanılmıştır.
Çalışma sonucuna göre katılımcıların iş doyumu düzeyleri “yüksek” olarak
belirlenmiştir. Bununla birlikte erkek öğretmenlerin genel ve dışsal doyum
düzeyleri kadın öğretmenlere göre daha yüksektir. Unvanlarına göre iş
doyum düzeylerine bakıldığında, öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri
eğitim yöneticilerinden daha düşüktür. Yaş, mesleki kıdem, medeni
durum ve eğitim durumu değişkenlerine göre ise öğretmenlerin iş doyum
düzeyleri arasında fark bulunmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)