Araştırmanın amacı, birinci sınıf kademesi öğrencilerinin okuma yazma
eğitimine aile bireylerinin katılım düzeylerinin belirlenmesidir. Çalışma
kapsamında İstanbul ilinde bulunan farklı eğitim kurumlarının birinci sınıf
şubelerinden başarı ile bir üst sınıfa geçmiş 200 adet öğrenci ve aileleri ile
yüz yüze anket tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Anket formlarında
ailenin demografik özellikleri, öğrencinin eğitim bilgileri, öğrencinin
okuma yazma alışkanlıkları, ailenin okuma ve yazma eğitimine katılım
düzeyinin belirlenmesine yönelik sorular ve öğrencinin okuma ve yazmayı
hangi düzeyde öğrendiklerinin tespitine ilişkin kazanımlar bulunmaktadır.
Ailelerin demografik özellikleri, okul öncesi eğitim alma durumunun,
okul öncesi eğitim aldığı okul türü ve süresinin, devam ettikleri okul
türünün çocuğun okuma ve yazma başarısını önemli ölçüde etkilediği
belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)