Araştırmanın amacı, Lego Destekli Oyun Eğitim Programı’nın 60-
72 aylık çocuklarının oyun alışkanlıklarına ve aile ile etkileşimlerine
etkisinin belirlenmesidir. Lego eğitim öncesi, İstanbul ilinde bulunan
bağımsız anaokuluna devam eden 60-72 aylık çocuklar ile görüşme
tekniği kullanılarak, ailelerine ise anket tekniği kullanılarak veriler
toplanmıştır. Çocuklara uygulanan görüşmede çocukların Lego ile
etkileşimleri ve dijital ürünlerle etkileşimleri belirlenmiştir. Ailelere
uygulanan anket formunda ise ailelerin demografik özellikleri, çocukların
oyun alışkanlıkları, çocukların dijital ürünlerle etkileşimleri, ailenin dijital
ürünlerle ilgili düşünceleri, çocuklarının Lego ile etkileşimlerine yönelik
sorular yöneltilmiştir. Araştırma kapsamında ailelere Lego Destekli Oyun
Eğitimi verilmiştir ve Lego Destekli Oyun Eğitim sonrası çalışmanın
amacı doğrultusunda çocuklarla son görüşme yapılmış ve Lego ve dijital
ürünlerle etkileşimlerine yönelik sorular yöneltilmiştir. Ailelerine ise Lego
Destekli Oyun Eğitimi’ne, çocukların Lego ile etkileşimlerine, ailelerin
çocuklarıyla etkileşimlerine ve çocuklarının dijital ürünlerle etkileşimlerine
yönelik sorular yöneltilerek geri bildirimleri alınmıştır. Lego Destekli Oyun
Eğitim Programı’nın çocukların oyun alışkanlıklarını etkilediği, Lego ile
etkileşimlerini arttırarak Lego’yu daha fazla tercih ettikleri belirlenmiştir.
Ayrıca çocukların dijital ürünlerle etkileşimlerinde azalma olduğu ve
aileleriyle oyun oynama sürelerinde artış meydana geldiği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)