Bu araştırma, okul müdürlerinin eğitimsel liderlik standartlarını
karşılama düzeyi ile öğretmenlerin okul iklimi algıları ve motivasyonları
arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma örneklemini
İstanbul’un Sultanbeyli ilçesinde 2018-2019 eğitim-öğretim yılında görev
yapmakta olan 352 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama
aracı olarak Eğitimsel Liderlik Ölçeği, Okul İklimi Öğretmen Ölçeği ve
İş Motivasyonu Ölçekleri kullanılmış; toplanan veriler SPSS programı
aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre eğitimsel liderlik
olgusuyla okul iklimi olgusu arasında yüksek, eğitimsel liderlik olgusuyla
motivasyon olgusu arasında orta, okul iklimi olgusuyla motivasyon
olgusu arasında yüksek ilişki vardır. Öğretmenlerin eğitimsel liderlik, okul
iklimi ve motivasyona yönelik algıları cinsiyet, kıdem, eğitim durumu
ve daha önce yöneticilik görevinde bulunma değişkenleri bakımından
farklılaşmamaktadır ancak öğretmen motivasyonu görev yapılan okulun
türü bakımından farklılaşmaktadır. Eğitimsel liderlik, okul iklimini ve
öğretmen motivasyonunu, okul iklimi öğretmen motivasyonunu anlamlı
bir şekilde etkilemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)