Öğretmenlerin matematiğin doğasına, felsefesine yönelik inanç ve tutumları, onların
deneyimleriyle birlikte öğretimlerini şekillendirir. Öğretmenlerin matematik bilgilerini
matematik öğretiminin uygulama pratiğine nasıl entegre ettiği onların matematik felsefesine
yönelik görüşleriyle ilişkilidir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı matematik öğretmenlerinin
matematik felsefesine yönelik inanç ve tutumlarının belirlenmesidir. Araştırmanın
katılımcılarını Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde görev yapan 105 matematik öğretmeni
oluşturmaktadır. Nicel araştırma yaklaşımının benimsendiği bu araştırmada karşılaştırmalı
yöntem ve tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Matematiğin
Doğasına İlişkin Felsefi Düşünceleri Belirleme Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin
analizinde betimsel istatistik kullanılmıştır. Bu veriler sonucunda, öğretmenlerin matematik
felsefesine yönelik inanç ve tutumlarında cinsiyet, mezun oldukları fakülte ve çalışma süresi
değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Öğretmenlerin
büyük bir oranının yarı deneyselci bakış açısına sahip oldukları belirlenmiştir.
Matematik felsefesi Matematik öğretmeni İnanç ve tutumlar Mutlakçılık Yarı deneyselcilik
Together with their experiences, beliefs and attitudes of teachers towards the nature and
philosophy of mathematics, influence their teaching. How teachers integrate mathematics
knowledge into the practice of teaching mathematics is related to their views on mathematics
philosophy. With this motivation, the goal of this research is to determine the beliefs and
attitudes of mathematics teachers towards the philosophy of mathematics. The participants of
the research are composed of Turkey's 105 mathematics teachers working in various regions.
Philosophy of mathematics Mathematics teacher Beliefs and attitudes Absolutism Semi experimentalism
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)